برنامه "اقتصاد هنر" در ادامه مباحث هفته های پیشین كه تحلیل وضعیت کارآفرینی،اشتغال،سرمایه گذاری و ... در هنرهای سنتی و مدرن را مورد تحلیل و بررسی قرار داد این هفته به بازاریابی در هنر اختصاص دارد.

به گزارشحوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران ؛غلامرضا عزتی تهیه كننده "اقتصاد هنر" گفت: مهمترین مشكلى كه در این سال ها هنر با آن دست و پنجه نرم مى كند، مشكل اقتصادى است كه در حقیقت به مشكل زیربنایى تبدیل شده است گرچه از نیمه قرن 20 تاكنون بسیارى از دولت ها به دلیل اتخاذ تدابیر مدیریتى بر حوزه هنر و اجراى طرح هایى جامع به منظور رونق بخشیدن به اقتصاد آن موفق به كسب درآمد هاى چشمگیرى از فروش خدمات شاخه های مختلف هنرى شده اند.

اما در ایران اقتصاد هنر همچنان تا رسیدن به سطح جهانى فاصله زیادى دارد. این در حالى است كه به گفته كارشناسان اقتصادى نقش تعیین كنندهی اقتصاد هنر در رشد اقتصاد كلان كشور انكارناپذیر بوده و در بحث درآمدزایى مى تواند بسیار موثر عمل كند.

وی در ادامه گفت: بازاریابی هنری است که می‌تواند تولید ثروت کند، به سرمایه مادی چندانی نیاز ندارد بلكه كاربر است و نیازمند سرمایه‌گذاری فکری و انسانی است. لذا برای موفقیت در آن نیاز به كسب تخصص می باشد.

بازاریابی هنر تاثیرگذاری بر ذهن‌ها و شکار ایده‌ها است. ایده ها را می‌توان در هر جایی یافت و یك بازاریاب باید درست مثل یک هنرمند ‌خوش ذوق و قریحه، در رویدادهای مختلف تامل کند و با دید زیبایی‌شناسانه به کشف ایده‌ها و فرصت‌ها و بکارگیری آن‌ها اقدام کند.

وی در پایان افزود: "اقتصاد هنر" به همت گروه صنعت رادیو اقتصاد چهارشنبه هر هفته ساعت 19:05 از شبكه اقتصاد موج اف ام ردیف 98 مگاهرتز پخش می شود.



انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد ، هنر ، فکری ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار