3 اثر تاریخی مربوط به دوران صفویه و قاجاریه در استان خراسان جنوبی مرمت شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت : این آثار شامل مسجد جامع و خانه هروی شهرستان سرایان و موزه خصوصی بشرویه است که قدمت مسجد جامع سرایان و بنای تاریخی موزه خصوصی بشرویه به دوران صفویه و خانه تاریخی هروی سرایان به دوران قاجاریه برمی گردد.

رمضانی افزود : در این فصل از مرمت مسجد جامع سرایان ، آرماتور بندی و بتن ریزی و نصب صفحات بیس پلیت ، اجرای فنداسیون نواری ، زیر سازی و اجرای آجر فرش کف شبستان با هزینه 100 میلیون ریال به مدت 20 روز انجام شد .

وی تصریح کرد: همچنین در مرمت خانه تاریخی هروی سه قلعه ، جمع آوری کف سازی نامناسب و فرسوده دالان ورودی و هشتی بنا تا قسمت ورودی حیاط ، خاکبرداری و زیرسازی مجدد و مناسب ، اجرای آجر فرش با آجر سنتی به همراه بندکشی در قسمت دالان و هشتی بنا و مرمت بندکشی های فرسوده با هزینه 50 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی ، انجام شده است.

وی اظهار کرد: مرمت خانه تاریخی هروی یک ماه به طول انجامیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی همچنین یادآور شد : بنای تاریخی موزه خصوصی بشرویه نیز در مدت 45 روز با هزینه 130 میلیون ریال و در قسمت پشت بام مرمت شده است.

مسجد جامع سرایان در سال 82 با شماره 8734 ، خانه هروی سرایان در سال 89 با شماره29942 و بنای تاریخی موزه بشرویه به شماره 16349در سال 1385 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.