سومین مانور دوسالانه طرح اضطراری با همکاری نهادها و ارگان‌های مختلف مستقر در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز برگزار شد.

به‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی؛ این مانور با حضور مديركل مديريت بحران استان، مدیرکل ایمنی و آتش‌نشانی، معاون استانداردهای فرودگاهی و کارشناسان ايمني و آتش‌نشانی شرکت فرودگاه‌های کشور برگزار شد.سپاه حفاظت هواپیمایی و پلیس فرودگاه‌های استان، شرکت‌های هواپیمایی مستقر در فرودگاه تبریز، پایگاه شکاری شهید سرلشکر فکوری، هوانيروز و ارگان‌های امداد و نجات اعزامی از داخل شهر همچون آتش‌نشانی شهرداری تبریز، اورژانس، هلال‌احمر، پزشکی قانونی به‌عنوان ارگان‌های دخیل در این مانور نیز حضوری فعال داشتند.

در این مانور آخرین تجهیزات و توانایی‌های ارگان‌های داخل فرودگاه و اعزامی از سطح شهر مورد آزمایش قرار گرفت.این مانور که با نظارت کامل و تحت نظر ارزیاب‌های اعزامی از شرکت فرودگا‌ه‌های کشور انجام شد، سومین مانور کامل عملیاتی فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز بود.
 
مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان‌شرقی هدف از اجرای این مانور را کسب آمادگی ارگان‌های مستقر در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز و نهادهای امداد و نجات اعزامی از شهر عنوان کرد.مصطفی صفایی افزود: مانور دورمیزی هر 6 ماه یکبار و مانور نیمه عملیاتی هر سال یکبار در این فرودگاه انجام می‌شود.
 
وی در مورد میزان آمادگی فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز در مواجه با بحران‌های مشابه گفت: واحدهای مختلف عملیاتی و غیرعملیاتی مختلف مستقر در فرودگاه تبریز از قبل آمادگی‌های لازم را برای رویارویی با بحران‌ها کسب کرده‌اند و در صورت بروز حادثه در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رسانده و عملیات امداد و نجات را آغاز می کنند.
 
در ادامه نیز خليل ساعی مدیرکل مدیريت بحران استان نیز ضمن تشکر از کلیه عوامل دخیل در برگزاری این مانور، آمادگی فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز و نهادها و ارگان‌های مستقر در آن را در برخورد با بحران‌ها قابل قبول ارزیابی کرد.
 
ساعی استفاده از بی‌سیم برای هماهنگی کلیه ارگان‌ها را یکی از خصوصیات بارز این مانور عنوان کرد و گفت: به علت اینکه ممکن است در سوانح و بحران‌ها سیستم ارتباط الکترونیکی و مخابراتی قطع شود، استفاده از بی‌سیم برای هماهنگی کلیه ارگان‌ها و نهادهای حاضر در صحنه، یکی از بهترین راه‌حلهاست و همکاران ما از طریق بی‌سیم مراتب برگزاری مانور را به دفتر وزیر کشور گزارش دادند.
 
وی حضور بانوان را یکی دیگر از نکات مثبت این مانور عنوان کرد و افزود: بانوان امداد رسان در این مانور با حضور به موقع و مناسب نسبت به امدادرسانی به هم‌نوعان خویش اقدامات بسیار خوبی را انجام دادند.
 
پس از برگزاری مانور، جلسه ارزیابی با حضور مسئولین واحدهای مختلف شرکت کننده در دفتر مدیرکل فرودگاه‌های استان برگزار شد.
 
صفی‌نیا مدیرکل ایمنی و آتش‌نشانی شرکت فرودگاه ها ضمن قدردانی از کلیه ارگان‌های شرکت کننده، این مانور را از مانورهای موفق برگزار شده در سطح فرودگاه‌های کشور ارزیابی کرد و گفت: تجهیزات موجود در بخش ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاه تبریز از بهترین، مجهزترین و پیشرفته‌ترین تجهزیات فرودگاه‌های کشور است.وی افزود: این مانور با هماهنگی کلیه نهادهای دخیل از داخل و خارج فرودگاه در نهایت آرامش انجام شد و به تمام اهداف از پیش تعیین شده نائل آمد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار