سرانجام راش‌های تدوین نشده مرتضی آوینی در "جشنواره مقاومت"

از نظر شهید آوینی به تصویر کشیدن پیروزی بسیار زیبا بود اما ارتقاء روح انسانی در حوزه دین و جهاد فی سبیل الله و اسلام ناب محمدی برایشان اهمیت بسزا داشت.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران  به نقل ازروابط عمومی سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت این کارگردان در خصوص  موضوع و مضمون فیلمش سید صالح" آن" گفت:مستند«سید صالح »مجموعه ای 25 قسمتیست که قسمت  چهارم این مجموعه  تحت عنوان "آن"  در بخش مسابقه جشنواره امسال  قرار گرفته است.
 
وی افزود: این فیلم مستند از کنار هم قرار گرفتن راش هاییست  ک حدود بیست  سال پیش شهید مرتضی آوینی در سفری که به خرمشهر  داشتند ومنجر به ساخت یک مجموعه 5 قسمتی با عنوان «شهری در آسمان »شد ساخته شد .
 
این کارگردان ادامه داد: تدوین مجموعه این راش ها را سه سال پیش در دست گرفتم که چهار قسمت اول ان به فتح خرمشهر ومقاومت مردم این شهر می پردازد و 21 قسمت دیگر آن به سفر دوم شهید آوینی به عملیات والفجر یک  و والفجر مقدماتی در منطقه فکه  می پردازد که  این عملیات در اذهان عمومی  به عنوان عدم الفتح نام برده می شود.
 
جعفری در ادامه  به نگاه شهید آوینی در فیلم هایش اشاره کرد و گفت:ایشان  در مضامین فیلمشان  به نکته ای که اهمیت می  دادند اینکه نباید به بسیاری از مسائل که فیلمسازان دیگر از جنگ می پردازند بپردازیم.

نگاه ایشان بیشتر به مقاومت ، ارزشها وقابلیت های انسانی بود .از نظر ایشان به تصویر کشیدن پیروزی بسیار زیبا بود اما ارتقاء روح انسانی  در حوزه دین  و جهاد فی سبیل الله و اسلام ناب محمدی برایشان اهمیت بسزا داشت.لذا ایشان بیشتر از آنکه در عملیت ها به پیروزی بپردازند به مقاومت ها نگاه داشتند. چرا که از نظر ایشان در  شکست های ظاهری یا عدم الفتح ها  هم نوعی پیروزی بود  .

 در این بخش از مستند که در جشنواره فیلم مقاومت نشان داده می شود به سقوط خرمشهر در مقاومت 45 روزه در سال 59 می پردازیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: راش ، جشنواره ، مقاومت ، آوینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار