یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در این برهه زمانی با بحران‌های درونی و منطقه‌ای روبرو است، گفت: مصر همواره در سال‌های گذشته به عنوان یک کشور واسطه فعال بوده و در مسیر قرارداد کمپ دیوید و منافع غربی‌ها حرکت کرده است.

"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با تأکید بر بی‌فایده بودن مذاکرات آتش‌بس در قاهره گفت: رژیم صهیونیستی با تأکید بر خلع سلاح حماس به دنبال انحراف افکار عمومی است و قصد دارد با درخواست‌های این چنینی سرپوشی بر جنایات خود بگذارد.
 
وی ادامه داد: مصر همواره در سال‌های گذشته به عنوان یک کشور واسطه فعال بوده و در مسیر قرارداد کمپ دیوید و منافع غربی‌ها حرکت کرده است.
 
کنعانی‌مقدم در پاسخ به سوالی مبنی بر دلایل استقبال همیشگی مصر از این دست مذاکرات گفت: مصری‌ها به دنبال یک قرارداد سازش دیگر هستند به همین دلیل از میزبانی این مذاکرات همواره استقبال کرده‌اند.
 
وی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی در این برهه‌ زمانی با بحران‌های درونی و منطقه‌ای روبروست، تظاهرات گسترده در سطح منطقه و جهان در محکومیت جنایات این رژیم جعلی دلیلی بر این مدعاست به همین خاطر این رژیم از آتش‌بس‌های دوره‌ای استقبال می‌کند تا بتواند هر چه مصمم‌‌تر به تشدید حملات خود علیه فلسطینی‌ها ادامه دهد.

شایان ذکر است؛ روزنامه مصری الاهرام گزارش داد آتش بس غزه برای مدت چند هفته تمديد شد و مقامات مصری پیشتر اعلام ‌کرده بودند که آتش بس برای مدت 24 ساعت تمدید شده است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مذاکرات ، مصر ، فلسطین ، آتش ، بس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار