معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: در راستای اجرای حکم دادستانی مبنی بر تعطیلی دیگ‌های کارگاه احیای قدیم شرکت ایرالکو پایان آبان‌ماه 70 دیگ دیگر آلومینیوم تعطیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، زندیه‌وکیلی در جلسه کاهش آلودگی هوای شهر اراک افزود: در راستای حفظ سلامت مردم اراک در مرحله قبل 70 دیگ این شرکت تعطیل شد و مقرر گردید به تدریج با اجرای طرح بهینه سازی مابقی دیگ‌ها نیز از مدار تولید خارج و بهینه سازی انجام شود.

وی با بیان اینکه اجرای بهینه سازی و نصب دیگ‌های جدید بر اساس زمان‌بندی در نظر گرفته شده، انجام نشده است و مسئولین ایرالکو مشکلاتی اعم از تهیه تجهیزات، تحریم و مشکلات گمرکی را از دلایل تاخیر در این مهم اعلام کردند، افزود: در کارگروه قبل مدیر شرکت ایرالکو زمان افتتاح دیگ‌های جدید راپایان آبان ماه اعلام کرد که بر همین اساس مرحله دوم تعطیلی دیگ‌ها نیز در همان زمان انجام می‌شود.

معاون عمرانی استاندار مرکزی با تاکید بر ضرورت پیگیری جدی و تسریع در اجرای طرح‌های نوسازی و احداث واحد آند گفت: بحث کاهش آلودگی‌هوا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این راستا از هیچ اقدامی کوتاه نمی‌آییم و پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

زندیه‌وکیلی تصریح کرد: با توجه به اینکه در کارگروه کاهش آلودگی مسئله مهم کاهش آلودگی شهر اراک است و فرصت‌هایی نیز برای رفع مشکل آلایندگی به شرکت ایرالکو داده شده است در زمان تعیین شده 70 دیگ دوم تعطیل می‌شود.
/
برچسب ها: تعطیلی ، دیگ ، آلومینیوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.