سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت ما قصد نداریم که با سوریه در مبارزه با داعش همکاری کنیم.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، "ماری هارف" در کنفرانس خبری خود در واشنگتن گفت: این اسد است که با اقدامات خود به ایجاد داعش کمک کرد. این نظام شرایطی امنیتی را بوجود آورد که به هجوم تروریست‌ها به عراق هم کمک کرد. ما قصد نداریم که با سوریه در این باره (مبارزه با داعش )همکاری کنیم.

وی افزود: (داعش) به نظر من تنها یک تشکیلات است و به نظر می رسد که بخش های گوناگون آن در مناطق مختلف تحت یک فرماندهی فعالیت می کنند. داعش تهدیدی جدی است.ما به زمانی طولانی برای مبارزه با فرماندهی داعش ، کاهش قدرت عملیاتی، قطع منابع مالی و حامی آن نیازمندیم.

هارف گفت:ما به طور مستمر از جناح مخالف میانه‌رو(معارضان) در سوریه حمایت کرده‌ایم و این حمایت را افزایش داده ایم. ما باید به دقت و ویژه رفتار کنیم تا بدانیم که به چه کسی  و چگونه کمک می کنیم.ما نمی خواهیم در ارائه کمک به آنها عجله کنیم زیرا ممکن است این کمک ها به دست داعش برسد.

وی گفت: تصویر عملیاتی سوریه بسیار با عراق متفاوت است.در عراق ما شاهد وجودحکومت در این کشور هستیم که از ما درخواست کمک و حمایت کرده است و ما از آن استقبال کرده ایم.اما در سوریه شاهد این موضوع نیستیم. این نشان می دهد که وضعیت عملیاتی سوریه و عراق با هم متفاوت است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت:ما برای مدتهای مدیدی بر این نظر بوده ایم که بهترین راه برای مبارزه با اسد ،داعش و النصره افزایش حمایت از جناح میانه رو است.

هارف در ادامه گفت:شمار زیادی از عوامل داعش در عراق فعال هستند که برخی از سرکردگان آنها را در بر می گیرد.ما باید مقابله با داعش را در تعامل صریح با دیگر کشورهای جهان صورت دهیم زیرا در بلند مدت با تهدیدهایی تروریستی روبرو هستیم .آمریکا تاکنون 65 بار به مواضع داعش حمله کرده است که نیمی از آنها یعنی در حدود 35 حمله در سه روز اخیر و اطراف سد موصل بوده است.در اواخر هفته و امروز نیروهای آمریکا حملات هوایی هدفمند در حمایت از نیروهای عراقی انجام دادند و کنترل سد موصل را به دست گرفتند.این سد یکی از زیر ساخت های حیاتی عراق است.هرگونه شکسته شدن این سد می تواند امنیت سفارت آمریکا در بغداد و کارکنان آن را به خطر بیندازد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار