مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: با توجه به تاثیرات نامطلوب زیست محیطی آبشير نکنها بر اکولوژی دریاها این اداره کل با صدور مجوزهای جدید ساخت آب شرینکن و برداشت و انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استانهای کرمان و یزد مخالف است.

وفادار در حاشیه سومین نشست کارگروه آمایش محیط زیست و توسعه پایدار هرمزگان در گفتگوبا خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس افزود: این اداره کل فقط مجوز شیرین سازی آب دریا با حجم ۴۵۰هزار مترمکعب در غرب بندرعباس را با رعایت شرایط زیست محیطی برای انتقال به استان کرمان صادر کرده است .

وی افزایش دما و آلودگی آب دریا،کاهش اکسیژن و ذخایر آبزیان را از مهمترین مضرات افزایش بی رویه و غیر اصولی آب شیرین کنها عنوان کرد.

معاون برنامه ریزی استاندار هرمزگان هم در این نشست گفت:با توجه به خشکسالیهای اخیر در کشور و تقاضای استانهای مجاور برای تخصیص منابع آبی استان هرمزگان، تخصیص آب آب دریا به دیگر استانها باید متناسب با توان اکولوژیک منطقه صورت بگیرد.

دریانورد افزود: وزارت نیروتاییدیه نهایی ۲ مجوز تخصیص و انتقال آب دریا از هرمزگان به استان کرمان و یک مجوز به استان یزد را منوط به موافقت اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان اعلام کرده است.

اکنون ۴۰ آب شرینکن در بندرها و جزایر استان هرمزگان و ۱۹۹ آب شیرینکن در سواحل و بنادر کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان فعال است.
انتهای خبر/ب


برچسب ها: مخالفت ، انتقال ، آّب دریا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.