غریب آبادی نماینده سابق ایران در دادگاه لاهه با بیان اینکه تحریم‌های یکجانبه محدوده‌اش گسترده‌تر از شورای امنیت است، گفت: در تیرماه ۹۲ همایشی را با حقوقدانان در لاهه برگزار کردیم که معتقد بودند شورای امنیت در انجام وظایف خود محدود است و تحریم مغایر با حقوق بشر دوستانه است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، کاظم غریب آبادی نماینده سابق ایران در دادگاه لاهه با حضور در همایش واکاوی روند پیشبرد سیاست هسته‌ای در دولت یازدهم که بعدازظهر امروز در دفتر مطالعات بین‌المللی وزارت خارجه برگزار شد، گفت: جمعیت ایران از سال ۱۹۷۹ تا ۲۰۱۴ دوبرابر شده و تا سال ۲۰۵۰ به بیش از ۱۰۵ میلیون نفر می‌رسد و ایران در سال به ۲۰۰۰ مگاوات برق اضافی نیاز دارد، چرا که در سال ۱۹۶۷ نیروگاه ما ۳۳۰ هزار بشکه نفت در سال مصرف می‌کردند که در سال ۲۰۱۴ صدبرابر شده است.  
 
وی تصریح کرد: بسیاری بر این نظر هستند که شورای امنیت در انجام وظایف خود با محدودیت روبروست و در بحث‌های اخیر که حقوق بشر پررنگ شده، بررسی تحریم‌ها در حقوق بشر مطرح شده و برخی از این کشور‌ها می‌گویند برای اجرای قطعنامه شورای امنیت تحریم علیه ما وضع کرده‌اند.  
 
نماینده سابق ایران در دادگاه لاهه اظهار داشت: تحریم‌های یکجانبه محدوده‌اش گسترده‌تر از شورای امنیت است و من فکر می‌کنم که ما با شورای امنیت مشکل نداریم، چرا که در قطعنامه‌های شورا نمی‌بینیم اجازه داده باشند که کشور‌ها به کمک شورای امنیت بیایند، بلکه پرونده هسته‌ای را در اختیار خود قرار داده است.  
 
وی بیان داشت: برخی از این کشور‌ها در عمل متقابل، اعمال تحریم را توجیه می‌کنند و موضع اساسی در عمل متقابل این است که کشور‌ها از برنامه هسته‌ای ایران متضرر شده‌اند، اما ایران در برنامه هسته ای‌اش نه بمبی تولید کرده و نه حقی پایمال کرده است.  
 
غریب آبادی افزود: در تیرماه ۹۲ همایشی را با حقوقدانان در لاهه برگزار کردیم که معتقد بودند شورای امنیت در انجام وظایف خود محدود است و تحریم مغایر با حقوق بشر دوستانه است.  
 
نماینده سابق ایران در دادگاه لاهه اظهار داشت: تحریم حقوق مردم را پایمال می‌کند.  
 
وی اظهار داشت: اگر آن‌ها ادعا می‌کنند که باید جلوی برنامه هسته‌ای ایران را بگیریم آیا تحریم‌ها موفق شده است که جلوی برنامه هسته‌ای ایران را بگیرد؟  
 
غریب آبادی اضافه کرد: ما کشوری هستیم که به هیچ کشوری در ۳۰۰ سال گذشته تجاوز نکرده‌ایم بلکه خود مورد تجاوز قرار گرفتیم و ما قربانی سلاح شیمیایی هستیم و با اینکه تولید سلاح شیمیایی راحت است، اما به دلیل مبانی دینی و فتوای امام خمینی ایران به دنبال تولید آن نرفت.  
 
نماینده سابق ایران در دادگاه لاهه اظهار داشت: کشوری که تهدیدی برای صلح در جهان نیست، قادر است جایگاه خود را پیدا کند و در اثر تحولات جدید در افکار عمومی تاثیر مثبتی داشته باشد.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: پروژه صهیونیست‌ها ایران هراسی در افکار عمومی بود و روزی نبود که اخبار منفی علیه ایران در رسانه‌ها پخش نشود.

انتهای پیام.
برچسب ها: شورا ، امنیت ، وظایف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار