استاندار ایلام، بر رفع نیازهای ضروری مردم زلزله زده شهرستان آبدانان به ویژه مناطق بخش کلات مورموری و جبران خسارت های وارده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، محمدرضا مروارید، استاندار ایلام، عصر امروز(27 مرداد) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در آبدانان، گفت: با وجود قدرت 6.1 ریشتری این زلزله خوشبختانه هیچ گونه تلفات جانی گزارش نشده و این نخستین باری در کشور است که زلزله ای با قدرت بیش از 6 ریشتر تلفات جانی ندارد.
 
وی، افزود: خوشبختانه تلفات جانی در مناطق زلزله زده تاکنون مشاهده نشده و این زلزله 250 مصدوم داشته که 7 نفر آنها به بیمارستان های مجهز شهرهای اطراف اعزام شده و مابقی به صورت سرپایی مداوا شدند.
 
استاندار ایلام، ابراز کرد: تمامی امکانات استان برای رسیدگی سریع و به موقع به زلزله زدگان بسیج شده و خوشبختانه تمامی زیرساخت های شهری منطقه شامل آب، برق و تلفن وصل شده است.
 
وی، ابراز کرد: خسارات مالی به ساختمان ها و منازل مردم در مناطق زلزله زده بسیار شدید و قابل توجه است و در این خصوص باید ارزیابی های کامل صورت گیرد.
 
مروارید، بیان کرد: گروه ها و کارشناسان ارزیاب در حال بررسی خسارات مالی به مناطق زلزله زده و ساختمان ها و منازل بعد از امداد رسانی و رفع نیازهای اولیه زلزله زدگان به سرعت آغاز خواهد شد.
 
وی، در خصوص تحویل مایحتاج مورد نیاز مردم در مناطق زلزله زده، تصریح کرد: مواد غذایی و دیگر مایحتاج مورد نیاز مردم به اندازه کافی و حتی بیشتر بین مردم توزیع شده است و در این خصوص هیچ گونه کمبودی مشاهده نمی گردد.
 
 
استاندار ایلام، گفت: خوشبختانه کلیه امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی استان برای امدادرسانی و رفع نیازهای مردم منطقه بسیج شده است و به سرعت در حال امداد رسانی و رفع مشکلات و مسائل مردم مناطق زلزله زده می باشند.
 
مروارید، از پیگیری های مکرر رئیس جمهور و هیئت دولت در خصوص زلزله آبدانان خبر داد و افزود: دولت خود را موظف می داند نسبت به جبران خسارات ناشی از زلزله و حمایت از زلزله زدگان از هیچ گونه اقدامی کوتاهی نکند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار