معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ارائه الگوی شایسته ای از زن مسلمان ایرانی به جهانیان را مهم ترین هدف حضور دربازی های کره جنوبی عنوان کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، نخستین نشست تبیین محورهای فرهنگی ایرانی اسلامی و اخلاق ورزشی ویژه سرپرستان و مربیان تیم های ملی بانوان اعزامی به اینچئون روز گذشته با حضور رباب شهریان معاون امور ورزش بانوان،‌ عبدالحمیداحمدی معاون فرهنگی،‌آموزشی و پژوهشی، مسعودامینی مدیرکل دفتر امورفرهنگی وزارت ورزش و جوانان، بهرام افشارزاده مشاور وزیر در امور بین الملل و طاهره علی آبادی مسئول سازمان بسیج زنان ورزشکار در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.
 
در ابتدای این نشست شهریان با اشاره به نام گذاری امسال به سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی و تاکید مقام معظم رهبری به موضوعات فرهنگی اظهار داشت: دکتر گودرزی و همه معاونان و مسولان وزارت ورزش و جوانان نیز به دنبال نهادینه شدن اخلاق حرفه ای در ورزش هستند و این مقوله در اولویت برنامه ها قرار گرفته است.
 
وی در این نشست ارائه الگوی شایسته ای از زن مسلمان ایرانی به جهانیان را مهم ترین هدف حضور دربازی های کره جنوبی عنوان کرد و گفت: مربیان و سرپرستان تیم ها موثرترین افراد برای انتقال این الگو به ورزشکاران هستند.
 
شهریان با اشاره به این که طرح موضوعات فرهنگی تنها مربوط به مسئول امور فرهنگی تیم نیست، خاطرنشان کرد: بحث های اخلاقی و فرهنگی ورزشکاران مستقیماً با مربیان و سرپرستان در ارتباط است و باید دروحله اول صداقت و در راه فرهنگ سازی، ارزش ها را نهادینه کرد.
 
معاون امور ورزش بانوان وظایف سرپرستان و مربیان را کاملاً از هم جدا دانست و گفت: با اینکه حوزه کاری آن ها تفاوت دارد اما این دو برای رسیدن به نتیجه باید در تعامل کامل با یکدیگر باشند.
 
وی در ادامه اظهار داشت: به عقیده من نخستین موضوعی که سرپرستان و مربیان باید از آن آگاهی داشته باشند شناخت مسائل روحی و وروانی هر یک از ورزشکاران است. باید برای آن ها زمان بگذاریم و با توجه به مسائل روحی آن ها بعد اخلاقی و فرهنگی شان را تقویت کنیم.
 
شهریان در پایان با تاکید بر این نکته که الگو سازی تنها در حرف نیست، افزود: باید این ارزش ها و باورها راصادقانه درکردار خود داشته باشیم تا ورزشکار با اتصال موضوعات فرهنگی و ورزشی به موفقیت دست یابد؛‌به این امید که بتوانیم آینده روشنی برای زنان ورزشکار رقم بزنیم.
 
در این نشست از پانگ یان سرمربی چینی تیم ملی ووشو زنان برای یادگیری و استفاده از زبان فارسی و هم چنین پایبندی به مقدسات اسلام تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار