معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی از برگزاری جلسه‌ای به منظور اجرایی کردن دستورالعمل وزارت بهداشت مبنی بر تاسیس واحدهای تحقیقاتی در مراکز پزشکی غیر دولتی با حضور معاون وزیر بهداشت، رییس سازمان نظام پزشکی و روسای بیمارستانهای خصوصی فردا 28 مردادماه در محل این سازمان خبر داد.

داوود امی معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت: تا قبل از سال 93 هر چه تولید مقاله و دانش در حوزه پزشکی کشور داشتیم مربوط به مراکز دولتی و دانشگاهی بود که تعداد کمی از دست اندر کاران نظام سلامت در آن سهیم بودند. 

وی افزود:‌ به منظور عملیاتی شدن دستور العمل وزارت بهداشت که در خاورمیانه بی‌سابقه است از روسای بیمارستانهای خصوصی دعوت کرده‌ایم هر کدام یک مرکز تحقیقاتی و پژوهشی در بیمارستان خود تاسیس کنند. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی بحث اجرایی، نظارتی و اخلاقی را با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت و روسای بیمارستانهای خصوصی درجه یک به مباحثه می‌گذارد تصریح کرد: تمامی هدف وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی در جهت اجرایی شدن این پروژه ملی آن است که شتاب علمی در حوزه پزشکی کم نشده بلکه افزایش نیز داشته باشد. 

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه برای تحقق منویات مقام معظم رهبری باید تمامی دست اندر کاران نظام سلامت در حوزه تولید علم وارد کنیم اذعان داشت: تشویق و ترغیب بخش غیردولتی برای حضور در این عرصه و همچنین آماده ساختن زیر ساختهای پژوهشی و پیش‌نیازها و همچنین اجرای پروژه ملی دسترسی به منابع الکترونیک سلامت و مخازن دانش پزشکی جهان سبب می‌شود تا مطب‌ها و مراکز پزشکی خصوصی صرفا کار درمانی انجام نداده و در تحقیق و پژوهش نقش موثری داشته باشد. 

وی همچنین در خصوص هزینه‌های اجرایی شدن این طرح ملی اظهار داشت:‌ عمده هزینه‌های فعالیت پژوهشی مراکز پزشکی خصوصی از منابع اختصاصی آنها خواهد بود و در پی آن هستیم تا با رایزنی‌هایی با سازمان امور مالیاتی هزینه‌کرد در حوزه پژوهش به عنوان مالیات پذیرفته شود. 

به گفته دکتر امی تمامی این کارها هنوز هدف‌گذاری نشده و در جلسه فردا که با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، رییس سازمان نظام پزشکی و همچنین روسای بیمارستانهای خصوصی برگزار می‌شود در پی این هستیم تا رایزنی‌های لازم را برای مشارکت بخش خصوصی در تولید علم به عنوان نماینده آنها  با وزارت بهداشت و درمان انجام دهیم و تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه با معاون وزیر بهداشت منعقد کنیم. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار