مدیرکل آموزش و پرورش استان قم کمبود بیش از هزار معلم در مقطع ابتدایی و کمبود فضای آموزشی در پردیسان را دو چالش مهرماه آینده دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ حمیدرضا دژاکام با اشاره به ثبت نام 185 هزار نفر از مجموع 205 هزار دانش آموز پیش بینی شده برای سال تحصیلی جدید در سامانه سماد اظهار داشت: از جمله استان‌هایی هستیم که در سطح کشور رتبه خوبی را در موضوع ثبت نام داشته‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: استان قم بیش از هزار و 29 معلم در مقطع ابتدایی کم دارد که تا این لحظه توانستیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود این کمبود را جبران کنیم.

دژاکام با اشاره به اینکه ساخت و ساز مدرسه وظیفه آموزش و پرورش نیست و در استان‌ها بحث اداره‌کل نوسازی مدارس از آموزش و پرورش حالت نیمه متمرکز دارد خاطرنشان کرد: حل شدن این مشکل نیاز به یک عزم عمومی دارد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نمی‌تواند در یک بازه زمانی چند ماهه مدارس بیشتری را افتتاح کند اظهار داشت: با این حال تلاش کردیم با دوشیفته کردن مدارس، استفاده حداکثری از ظرفیت آموزشگاه‌ها و به کارگیری مدیران کارآمد نقایص را جبران کنیم.

دژاکام ادامه داد: در بدو ورود با بدهکاری بسیار سنگین 36 میلیارد تومانی به همکارانمان روبه‌رو شدیم که امروز بیش از 98 درصد این بدهی را پرداخت کرده و جزو نخستین‌ استان‌هایی هستیم که در این مسئله کمترین مشکل را داریم.


انتهای پیام/


برچسب ها: قم ، کمبود ، معلم ، مدارس ، مقطع ، ابتدایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.