مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : سه پایگاه سیار پزشکی در قالب طرح مهر تندرستی از اول شهریورماه به‌ مدت سه روز در شهرستان ثلاث‌باباجانی کرمانشاه فعال می شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام حسینی اراکی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برپایی بیمارستان صحرایی در راستای تفاهم‌نامه‌ای با بسیج جامعه پزشکی در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: این بیمارستان به‌ مدت سه روز در شهرستان ثلاث‌باباجانی مستقر شده و به افراد نیازمند خدمات ارائه می نماید .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در قالب طرح مهر تندرستی همچنین 20 میلیون تومان کمک دارویی و درمانی به بیماران ارجاع خواهد شد و 40 میلیون تومان نیز در زمینه خرید دارو و تحویل آن به نیازمندان هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه با همکاری بهزیستی 30 قطعه سمعک نیز در اختیار ناشنوایان قرار می‌گیرد، گفت: 10 میلیون تومان نیز صرف هزینه مراجعه‌کنندگان به چشم‌پزشکی در زمینه تهیه عینک خواهد شد.

حسینی‌اراکی با اشاره به اجرای طرح «مهر تندرستی» در سال گذشته در استان کرمانشاه، یادآور شد: در سال گذشته 23 کاروان پزشکی و 23 آمبولانس به مناطق روستایی استان اعزام شدند و به افراد خدمات ارائه دادند و 9 پایگاه نیز در شهر کرمانشاه فعالیت داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از نیاز استان در راستای ایجاد وقف‌های جدید در بخش بیماری‌های صعب‌العلاج خبر داد و افزود: افرادی که از این نوع بیماری‌ها رنج می‌برند باید یک حامی برای دارو و درمان خود داشته باشند.

وی در خصوص اجرای طرح مهر تحصیلی در استان کرمانشاه، گفت: از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور دبیرخانه اجرایی این طرح به اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه واگذار شده است.

حسینی‌اراکی ادامه داد: سال گذشته در طرح مهر تحصیلی 5 هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه از بسته‌های حمایتی مانند لوازم‌التحریر بهره‌مند شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به احصاء مطالبات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه از اراضی وقفی در استان کرمانشاه، افزود: سال گذشته 11 هزار و 200 هکتار از اراضی به اوقاف بازگردانده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از تجهیز و بازسازی 26 بقاع متبرکه در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: از این تعداد 16 بقعه پیشرفت 85 درصدی داشته‌اند و کار تکمیل و بازسازی 10 بقعه دیگر نیز به‌زودی به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اوقاف ، کرمانشاه ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار