عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مصرف داروهای غیرمجاز لاغری بیماری‌های قلبی، عروقی و افسردگی را به دنبال می‌آورد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از ستاد خبری کنگره بین‌المللی تغذیه بالینی رضوی، فرهاد حسین پناه اظهار کرد: بیماری‌های قلبی، عروقی و افسردگی از عوارض مصرف داروهای غیر مجاز لاغری است و برخی از این داروها حتی خطر مرگ را به دنبال دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: داروهای غیرمجاز، سیستم متابولیک بدن را با استفاده از شیوه‌های نادرست تحت تاثیر قرار می‌دهند و سبب ابتلای مصرف کننده به بیماری‌های کبدی و متابولیکی نیز می‌شوند.

وی اضافه کرد: هیچ راه میان‌بر و راحتی برای کاهش وزن وجود ندارد و آن تعداد اندک از داروهای لاغری که مورد تائید وزارت بهداشت نیز است اثری گذرا دارند.

حسین‌پناه افزود: بر اساس مطالعات صورت گرفته برخی از افرادی که اضافه وزن قابل توجهی ندارند نیز ممکن است به دلیل چربی بالا، فشار خون بالا و دیابت در خطر بیماری‌‌های قلبی و عروقی قرار گیرند.

این فوق‌تخصص غدد درون ریز و متابولیسم با بیان اینکه مصرف فست‌فودها و چربی‌های اشباع شده چاقی را در پی دارند، چاقی را زیر بنای ابتلا به بیماری‌های بسیاری دانست و گفت: در حال حاضر چاقی یکی از معضلات عظیم و روز افزون دنیا محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه آغاز چاقی ممکن است از دوران جنینی شروع شود، گفت: نوزادان نارس و نوزادانی که مادران دیابتی دارند بیشتر در خطر چاقی هستند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: دارو ، لاغری ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.