قم/

بودجه های عمرانی استان قم صرف امور روستایی

فرماندار قم گفت: ۸ درصد از اعتبارات عمرانی و استانی در امور مصوب شده روستایی خرج می‌شود و ظاهر روستا‌ها ازنظربهسازی مناسب شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ محسن کوشش تبار در نشست مشورتی مسئولان حوزه روستایی قم، در تالار معصومیه استانداری با اشاره به تلاش‌های دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: برگزاری این نشست‌ها که به همت دولت تدبیر و امید برگزار می‌شود بسیار امیدوار کننده است، البته باید در نظر داشت که دهداری‌ها مدیریت ارشد روستا‌ها هستند و این نماد مردم‌سالاری است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به جامعه آمری روستاهایی که با مدیریت دهداری هااداره می‌شود، افزود: 30 هزار و 333 روستا در کشور با این سبک اداره می‌شوند و839 شرکت تعاونی در روستا‌ها تأسیس شده که کالاهای اساسی و مهم با قیمت مناسب در اختیار روستاییان قرار می‌دهند.

کوشش تبار با اشاره به رابطه بین مردم و تعاونی‌ها، عنوان کرد: تعاونی‌ها راه‌ حل تعامل بین مردم و ثروت در اختیار آن‌ها است، بنابراین باید مردم کاری در دست اجرا داشته باشند تا سرمایه‌ها به‌ خوبی در جامعه هدایت شود.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور باتاکید به قانون جامع دهیاری‌ها، گفت: در این قانون بیش از 60 مسئولیت برای دهیار‌ها در نظر گرفته شده است که هماهنگی بین دستگاه‌ها، مدیریت بحران و ضابط قضایی برخی از مسئولیت‌های دهیاری‌ها است.

اسماعیل زارعی کوشا با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب مبنی واژه پیشرفت، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در کنار پیشرفت از واژه توسعه نیز استفاده می‌کنند که این واژه دارای شرح و تفسیر فراوانی است که باید برای تحقق آن کوشش وتلاش کرد.

فرماندار قم با تاکید به اهمیت رسیدگی به محرومان جامعه، افزود: در طول 35 سال گذشته اعتبارات مناسبی به روستا‌ها اعطا شده که سبب شده است درحال حاضر بین شهر و روستا‌ها فاصله کمتری احساس شود، البته درحال حاضر 8 درصد از اعتبارات عمرانی و استانی در دستورات روستایی خرج می‌شود و ظاهر روستا‌ها ازنظربهسازی مناسب شده است.

سید ابوالفضل با تاکید به رابطه بین رشد و بالندگی اقتصادی کشور با وضع معیشت روستاییان، بیان کرد: یکی از تهدیدات کنونی جامعه نبود هماهنگی جامعه و افراد آن جامعه است که مانع حرکت جامعه به سمت است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌جمهور، تصریح کرد: این ناهمگونی موجب شده است شهر و روستا هر یک به گونه متفاوتی رشد کنند و به همین دلیل مشکلاتی برای هر یک به وجود بیاید، البته این استان دارای 9 دهستان و پنج بخش و نرخ جمعیت روستایی آن به‌طور متوسط 25. 6 درصد است.

وی با بیان بهبود وضعیت روستا‌ها بعد از انقلاب اسلامی، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روستاییان خدمات فراوانی ارائه شد ولی با وجود هزینه‌های فراوان مصرفی بهره مناسبی از ظرفیت روستا‌ها برده نشده است.

رضوی با اشاره به مشکلات روستاییان، گفت: نبود شغل و درآمد کافی مهم‌ترین مشکل روستاییان است، البته تبعیض در خدمت‌رسانی بین مردم شهر و روستا، شرایط را برای مهاجرت روستاییان فراهم کرده است و آن‌ها دیگر تمایلی به ماندن در روستا ندارند و امکانات حمل و نقل عمومی آن‌ها نیز از مشکلات اساسی است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌جمهور با تاکیدبه سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت توجه به روستا‌ها، اظهار کرد: با رسیدگی نکردن به مشکلات روستاییان 28. 6 درصد جمعیت فعال کشور، به جمعیت غیر فعال تبدیل‌ شده که آثار نامطلوبی را برای جامعه به بار می‌آورد.

رضوی با اشاره تلاش دولت برای تحقق امور به ویژه امور روستاییان، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید، امید را به جامعه تزریق کرده است، البته امیدواریم با تدبیر مشکلات بخش روستایی کشور نیز حل شود.


انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: قم ، بودجه ، عمرانی ، امور ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.