نماینده وزارت کشور از ابتکار و جدیت شهرداری تهران برای اجرای دستورالعمل ترویج فرهنگ حجاب و عفاف تقدیر و اعلام رضایت کرد.

به گزارش خبرنگاراجتماعی باشگاه خبرنگاران،سی و پنجمین نشست کمیسیون حجاب و عفاف شهرداری تهران با حضور معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری، رییس هیئت بازرسی وزارت کشور از شهرداری تهران در حوزه حجاب و عفاف، مدیران کل ادارات وجمعی از نمایندگان مناطق، سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری برگزار شد در این نشست حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی، معاون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران نیز با اشاره به تکریم جایگاه بانوان در شهرداری تهران گفت: هم اکنون حدود 500 نفر از بانوان در مسئولیت های رده بالای شهرداری تهران مشغول فعالیت هستند.


وی اقدام شهرداری تهران در اجرای دستورالعمل وزارت کشور  را در  راستای جلوگیری از اختلاط زن و مرد در محیط اداری دانست و افزود:  زنان برای بهتر انجام‌دادن کار خود به یک محیط کاملا آرام و مناسب نیاز دارند که اولین مدافعان این طرح نیز خود بانوان شاغل شهرداری هستند که با ارسال طومارهایی رضایت خود را از اجرای این طرح  اعلام کرده اند.

امرودی گفت: فروش چادر با تخفیف در همه بوستان‌ها از روز ولادت امام حسن (ع) تا عید فطر به عنوان یک از نمونه اقدامات از سوی شهرداری تهران در جهت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف انجام شده است.

در ادامه، محمد رسولی رییس هیئت بازرسی وزارت کشور از شهرداری تهران در حوزه حجاب و عفاف نیز طی سخنانی از اقدام جهادی شهرداری تهران در اجرای ابلاغیه این وزارت خانه در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف قدردانی و اعلام رضایت کرد و افزود: دکتر قالیباف در اجرای ابلاغیه وزارت کشور با موضوع ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در مجموعه شهرداری تهران پیشرو شد تا ان شاء الله شاهد الگوسازی سایر دستگاه ها و نهادها نیز در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به قانون گسترش فرهنگ حجاب و عفاف مصوب 13 دی ماه 1384 شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر اساس این قانون، وظایفی برای دستگاه ها و سازمان های دولتی در راستای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف برای سه دسته شامل کارکنان دستگاه ها، مراجعین به دستگاه ها و سازمان های دولتی و غیردولتی و خانواده کارکنان دستگاه ها، تعیین و ابلاغ شد تا بر اساس فرهنگ سازی، برآیند اجرای این قانون تمام جامعه را تحت پوشش قرار دهد.

رییس هیئت بازرسی وزارت کشور از شهرداری تهران در حوزه حجاب و عفاف ادامه داد: در پی تصویب این قانون 11 برنامه در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و رعایت حقوق شهروندی به تصویب وزارت کشور رسید  و به دستگاه ها ابلاغ شد.

وی با اعلام اینکه برای برخی از دستگاه ها نیز از جمله شهرداری تهران علاوه بر ابلاغ برنامه های عمومی، برنامه های اختصاصی نیز در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف تعیین شده است، افزود: شهر تهران به عنوان ام القرای نظام اسلامی محسوب می شود و میزان تاثیر پایتخت در کشور انکارناپذیر است.

رسولی، با اشاره به اهمیت جایگاه شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران نسبت به سایر دستگاه ها دارای فعالیت های وسیع، گسترده و پرتاثیری است. بنابراین با توجه به فراگیر بودن تاثیرگذاری این نهاد، نمی توان شهرداری تهران را در کنار سایر دستگاه ها قرار داد.

نماینده وزارت کشور، شهامت شهردار تهران در اجرای دستورالعمل ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را ستود و گفت: شهرداری تهران در اجرای طرح تکریم بانوان، فراهم آوردن فضای مناسب کاری برای کارکنان زن و مرد و تامین آرامش خاطر و امنیت روانی بانوان و اجرای طرح متحدالشکل سازی لباس بانوان شاغل شهرداری موفق عمل کرده است.

در این نشست نرگس معدنی پور مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران نیز با اشاره به ابلاغیه وزارت کشور در خصوص دستورالعمل 11گانه حجاب و عفاف و حقوق شهروندی گفت: خوشبختانه این دستورالعمل در بخش های مختلف شهرداری تهران در دستورکار قرار گرفته است.   

در این نشست گزارشی از اجرای طرح نسیم بهشت در مدارس و بوستان های پایتخت ارائه و عنوان شد که بر اساس پژوهش های صورت گرفته و نیاز سنجی از دانش آموزان، 4 هزار جلسه پرسش و پاسخ در مدارس برای نوجوانان برگزار شد و هم اکنون نیز اجرای این طرح در مدارس استمرار یافته است. همچنین در بوستان ها، پایانه ها، مترو ومیادین میوه و تره بار و فضاهای عمومی شهر نیز 1000 مبلغ به شهروندان خدمات مشاوره ای ارائه دادند.

در ادامه، حاضرین ضمن ارائه اظهارنظر خود در زمینه دستورکار نشست پیشنهادها و راهکارهای خود را برای ترویج و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف در شهرداری تهران و سطح شهر مطرح و جهت اجرای کامل این طرح در شهرداری تهران اعلام آمادگی کردند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار