جاذبه های گردشگری در دنیا/

رازهای پنهان اروپا + تصاویر

روزی روزگاری کرواسی یکی از رازهای پنهان اروپا بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛روزی روزگاری کرواسی یکی از رازهای پنهان اروپا بود. زیبایی طبیعت آن و شهرهای جاودان آن اغلب یادآور جاذبه مدیترانه ای بودند، ولی این چیزها متعلق به ۳۰ سال پیش است. حالا دیگر زخم های تاریخ به روی این شهر جوش خورده اند و مسافرین اروپایی دوباره در حال کشف زیبایی کرواسی هستند. از گردشگاه های باکلاس ساحلی گرفته تا پارک های ملی و حیات وحش آن دوباره این کشور را جزو مقاصد محبوب گردشگری کرده اند.



 

ساحل دالماسی (Dalmatian coast)


این ساحلی، ساحلی افسانه ای است و در واقع یکی از زیباترین و دراماتیک ترین خطوط ساحلی اروپاست. ساحل دالماسی صدها مایل امتداد دارد و زمانی مرز امپراتوری ونیز بود است و بخاطر مجاورت با ویرانه های رومی، معماری قرون وسطایی و مناظر رمانتیکش معروف است. سفر جاده ای در امتداد این ساحل، بهترین راه برای کشف بسیاری از زیبایی های کرواسی است. شما از کنار صخره های شگفت انگیزی می گذرید و شهرهایی مانند اسپلیت و زادار را می بینید. معماری مبهوت کننده اسپلیت و مجموعه تاریخی آن در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است و زادار سواحلی خوش منظره دارد و می توانید عکس های فوق العاده ای در کرانه آن بگیرید.

 





دوبرونیک (Dubrovnik)


دوبرونیک شهری بندری است که با عنوان "مروارید آدریاتیک" معروف شده است و زمانی حکومت قوی و ثروتمندی داشت. امروز بیشتر شبیه موزه ای زنده است که کیفیت قرون وسطایی دارد و پر از کلیساهای باروک و توریست های کنجکاو است که در پیاده رو های مرمری خیابان های آن می گردند. هیچ سفری به کرواسی بدون بازدید از دوبرونیک کامل نیست، زیرا این شهر شیک پر از کافی شاپ های باکلاس و رستوران های شیک است. تاریخچه فرهنگی، معماری شگفت انگیز و محله شهر قدیم از مکان هایی هستند که حتماً باید از آنها بازدید کنید. جرج برنارد شاو زمانی راجع به آن نوشت: "آنهایی که به دنبال بهشت روی زمین می گردند باید به دوبرونیک بیایند و بهشت خود را پیدا کنند"، به نظر ما به توصیه جرج برنارد شاو گوش کنید و حتماً سری به این شهر بزنید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار