جاذبه های گردشگری در دنیا/

بناهای معماری فوق العاده زیبا و مناظر طبیعی حیرت آور در والنسیا 2 + تصاویر

والنسیا، سومین شهر بزرگ و پرجمعیت کشور اسپانیا به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،والنسیا، سومین شهر بزرگ و پرجمعیت کشور اسپانیا به شمار می رود. این شهر، مکان های دیدنی متعددی دارد و سالانه افراد بسیاری به آن مسافرت می کنند.

شهر والنسیا در شرقی ترین قسمت اسپانیا واقع شده و از نظر تعداد گردشگران نیز جزو شهرهای پربازدید اسپانیا است. هر گوشه و قسمت شهر والنسیا حتما چیزی برای بازدید وجود دارد. در کنار زیبایی های طبیعی، سازه های معماری و ساختمان های تاریخی این شهر، تقریبا هر قشر و سلیقه ای را به خود جذب می کنند. والنسیا نمونه بارز زیبایی طبیعی و زندگی شهری مدرن است. همین تلفیق جالب، سالانه هزاران نفر را به سمت این شهر روانه می کند. با اینکه اسپانیا شهرهای گردشگری و زیبای دیگری نیز دارد، اما بسیاری از مسافران ترجیح می دهند ابتدا از والنسیا دیدن کنند.



صومعه «سان میگوئل د لو رِیِز» (Monasterio de San Miguel de los Reyes)

صومعه «سان میگوئل د لو رِیِز»، در قرن 16 میلادی توسط فردی به نام دوک کالیبری کشف و پیدا شده است. این صومعه قدیمی و کهنسال متعلق به سیسترسی هاست. این صومعه به سبک معماری رنسانس ساخته شده است. طراحی داخلی و بیرونی صومعه «سان میگوئل د لو رِیِز»، بر اساس دستورالعمل های جدید معماری رنسانس در قرن 16 میلادی ساخته شده است.
 
 «شهر هنر و علم» (La Ciudad de las Artes y las Ciencias)

از جمله بناهای معماری و تفریح گاه های والنسیا، «شهر هنر و علم» است. این شهر، در واقع یک مجتمع فرهنگی بزرگ است . معماری مدرن و بسیار زیبایی دارد. «شهر هنر و علم» در امتداد رودخانه قدیمی «توریا» قرار دارد. تاریخ اتمام ساخت این ساختمان به 9 اکتبر سال 2005 میلادی بر می گردد.
 
مجتمع «شهر هنر و علم»، یک سری ساختمان های در هم با معماری پیچیده و مدرن دارد. از جمله آنها می توان به سینمای «آی‌مکس» اشاره کرد. این سینما ویژگی های تصویری و صوتی فوق العاده ای دارد. بخش دیگر این مجتمع به سالن های نمایش، تئاتر، اپرا و موسیقی اختصاص دارد. ارتفاع این مجتمع حدود 70 متر است. البته برج های والنسیا نیز بخش های دیگر این مجتمع فوق العاده زیبا و جذاب و در عین حال عجیب را تشکیل می دهند. این برج ها در سه ارتفاع 308، 266 و 220 متر قرار دارند.

 

کلیسای جامع (La Catedral)


کلیسای جامع والنسیا یکی از قدیمی ترین کلیساهای شهر والنسیا در کشور اسپانیاست. این کلیسا به دلیل معماری فوق العاده زیبا و درب های ورودی جذابش، سالانه افراد بسیاری را به سمت خود جذب می کند. هر سه درب ورودی این کلیسای قدیمی به سه سبک معماری متفاوت از یکدیگر ساخته شده اند. دروازه قصر نام یکی از ورودی های کلیسای جامع والنسیا است که به سبک رومی طراحی و ساخته شده است. دروازه آیرونز به سبک باروک و دروازه حواریون نیز به سبک و شیوه معماری گوتیک طراحی و ساخته شده اند.
 
برج «ال میگولِت» (El Miguelete)

برج ناقوس «ال میگولِت» از جمله دیدنی های شهر والنسیا به شمار می رود. شکل این برج هشت ضلعی است و در 4 طبقه ساخته شده است. ارتفاع سقف هر چهار طبقه یکسان است. طبقه آخر آن 8 پنجره دارد که ناقوس در میان آن قرار دارد. جذابیت جالب آن، این است که ارتفاع برج با محیط هشت ضلعی برابر است.

 

 «ال میگولِت»

بنای «ال میگولِت»، برج ناقوس است. این برج در میان محلی ها با نام «تورِ دل میکالِت میگولِت» شناخته می شود. این برج نیز  همچون کلیسای جامع والنسیا، به سبک گوتیک معماری شده است. زیربنای این برج به شکل هشت ضلعی است و با احتساب زیربنا، ارتفاع آن بیش از 50 متر است. جالب اینجاست که محیط این هشت ضلعی نیز همین 50 متر  است. این برج چهار طبقه دارد که ارتفاع هر 4 تا یکسان است. آخرین طبقه برج ناقوس والنسیا، 8 دریچه یا پنجره دارد که سالن ناقوس نامیده می شود. هر کدام از پنجره ها در یکی از اضلاع هشت ضلعی بنا ساخته شده اند. نام این برج از بزرگ ترین زنگ و ناقوس آن زمان به نام  «میگوئل» گرفته شده است. این ناقوس حدود 10 تن وزن دارد و قدمت آن به سال 1532 میلادی بر می گردد.
 
داخل برج ناقوس حدود 207 پله مارپیچ وجود دارد. این پله از پایینی ترین بخش ساختمان تا بالای ناقوس ادامه دارند. از بالای برج ناقوس می توان نمای زیبایی از شهر والنسیا و دریا را دید و لذت برد.

 

پارک گالیور


پارک گالیور نیز یکی دیگر از جاذبه های شهر والنسیا است. این پارک ، محبوب ترین پارک اسپانیا به شمار می رود. پارک گالیور، همان طور که از نامش می توان حدس زد، بر اساس کارتون زیبای گالیور و شهر لی لی پوت ها ساخته شده است. این پارک نیز در نزدیکی رودخانه توریا واقع شده است. در این پارک می توانید مجسمه ای از گالیور را ببینید که در حالیکه که روی زمین دراز کشیده بود، توسط کوتوله های شهر لی لی پوت با طناب به زمین بسته شده است.
 

والنسیا سالانه به طور متوسط پذیرای 52 میلیون نفر گردشگر در سال است. شهر والنسیا در اسپانیا، پیشینه قوی در  زمینه علم و هنر دارد. بسیاری از نویسندگان و علمای بزرگ و مشهور در این شهر متولد شده و رشد کرده اند. این شهر علاوه بر زیبایی، جشن های جالب توجهی نیز دارد. از جمله جشن های زیبای والنسیا مربوط به روزهای پایانی زمستان است. در این جشن، مردم با سوزاندن چوب و فشفشه بازی جشن می گیرند. تقریبا می توان گفت، شبیه چهارشنبه سوری ایرانی ها است که مردم از روی آتش می پرند و شادی می کنند. تاریخچه این جشن نیز به قرون وسطی بر می گردد که کارگاه های صنعتی اضافات خود همچون چوب و کاغذ را دور می ریختند و عده ای آنها را جمع آوری می کردند و در پایان زمستان به مناسبت فرا رسیدن بهار می سوزاندند. بعدها این به شکل یک سنت درآمد و مردم چوب ها رنگ می کنند یا شکل های خاصی به آنها می بخشند و در آخر می سوزانند و رقص و پایکوبی می کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: گردشگری ، برج ، صومعه ، پارک ، کلیسا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار