متاسفانه بیماری‌های کلیوی روزبه روز در حال گسترش هستند و برنامه های موجود به دلیل عدم گستردگی و نبود عزم جدی برای اجرا و پیگیری آنها، جوابگوی نیازها و پیشگیری و کنترل بیماری‌های کلیوی نیستند.

لطف الله محرابی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: دیابت، فشار خون بالا و مصرف بی‌رویه داروها به ویژه مسکن‌ها به عنوان عوامل اصلی افزایش موارد ابتلا به بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی مطرح است.

وی تاکید کرد: گسترش بیماری های کلیوی توجه جدی مسئولان بهداشت و درمان کشور برای پیشگیری و به حداقل رساندن عوارض بیماری های کلیوی را به صورت جدی می‌طلبد.

محرابی تصریح کرد: متاسفانه بیماری های کلیوی روزبه روز در حال گسترش هستند و برنامه‌های موجود به دلیل عدم گستردگی و نبود عزم جدی برای اجرا و پیگیری آنها جوابگوی نیازها به پیشگیری و کنترل بیماری‌های کلیوی نیستند.

وی با اشاره به لزوم فرهنگسازی و آموزش عمومی درباره بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی خاطرنشان کرد: باید اقداماتی که در زمینه کنترل بیماری‌های کلیوی صورت می‌گیرد گستردگی و عمومیت داشته و افرادی که قرار است آن را اجرا کنند و حتی مسئولین حوزه سلامت انگیزه اداره و عزم جدی جهت پیگیری برنامه ها را داشته باشند.

محرابی یادآور شد: مردم نیز باید در خصوص بیماری‌های کلیوی عوارض آنها و راههای پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها آگاه شوند و در واقع اهمیت پیشگیری از مشکلات و اختلالات کلیوی را بیشتر جدی بگیرند.



انتهای پیام/
     


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار