معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تاکنون بیش از ۹۶ درصد از داروخانه های روستایی سطح استان به بخش خصوصی واگذار شده است که این امر سبب شده که با مشکل کمبود دارو مواجه نباشیم

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان ؛نظری بیان کرد: ضعف عمده ما در بخش سلامت مربوط به بخش درمانی بوده و در زمینه بهداشت پیشرفت و عملکرد بسیار خوبی داشته ایم به طوری که در زمینه بهداشت رتبه نخست را در خاورمیانه داشته ایم.

وی اظهار کرد: با اجرای طرح تحول سلامت در لرستان بیماران روستایی که از طریق سیستم ارجاع در بیمارستان بستری می‌شوند تنها 5 درصد از هزینه‌های درمان خود را پرداخت می‌کنند و این هزینه برای بیماران شهری نیز 10 درصد است.

نظری عنوان کرد: هزینه درمان برای بیماران سرپایی حدود 30 درصد از کل هزینه‌ها است که این میزان برای روستائیان و مناطق حاشیه شهرها نیز به طور ویزه مورد توجه قرار گرفته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: خوشبختانه یکی از موفقیت‌هایی که توانسته‌ایم در اجرای طرح تحول سلامت به آن دست یابیم تأمین کامل داروها در داروخانه های روستایی است.

وی اظهار کرد: تا کنون بیش از 96 درصد از داروخانه های روستایی سطح استان به بخش خصوصی واگذار شده است که این امر سبب شده که با مشکل کمبود دارو مواجه نباشیم
 
انتهای پیام/ش
برچسب ها: داروخانه ، واگذاری ، خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.