مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان از برنامه ریزی های لازم جهت تولید محصولات ارگانیک در سطح وسیع در این شهرستان خبر داد.

ه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان این مطلب گفت:با نظارت کارشناسان شبکه مراقبت بخش خصوصی و دولتی این مدیریت بر محصولات انگور، زردآلو و سیب این شهرستان در سال جاری و نیز ارائه راهکارهای زراعی و غیر شیمیایی جهت مبارزه با آفات و بیماری های نباتی با استفاده از روش های مبارزه تلفیقی آفات(IPM) محصولات سالم و گواهی شده به بازار عرضه می گردد.

پیمان افزود: محصولات سالم یا گواهی شده به محصولاتی گفته می شود که از نظر باقی مانده میزان سموم و کودهای شیمیایی در محصول بیشتر از حد مجاز نبوده و از این نظر بتوانند استانداردهای مجاز را کسب کنند.

وی ادامه داد : شهرستان ماهنشان علاوه بر ارائه محصولات سالم فوق در برخی روستاها دارای محصولات طبیعی می باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان اضافه کرد: زردآلوی پرورشی سنتی،گردو و بادام از جمله محصولاتی هستند که به شکل کاملا سنتی و بدون استفاده از سموم و کودهای شیمییایی تولید می شوند و با توجه به کم بودن سطح زیر کشت آن فقط در بازارهای استانی به فروش می رسد که امیدواریم در سطح استان برای فروش این محصولات جایگاه های فروش خاص با نشان(لیبل) مربوطه طراحی گردد.

پیمان خاطر نشان کرد :برنامه ریزی های لازم جهت تولید محصولات ارگانیک انجام شده و در سال های آتی محصولاتی که بدون استفاده از سموم و کودهای شیمیایی و در سطح وسیع تولید می شوند به بازار عرضه خواهند شد



برچسب ها: محصولات ، ارگانیک ، سلامتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.