خودآموز تدوین دیجیتالی با نرم افزار edius pro 7.3

اداره کل آموزش و پژوهش سیما خودآموز تدوین دیجیتالی با نرم افزار edius pro 7.3 طراحی کرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پژوهش سیما؛ امروزه نرم افزارهای تدوین کامپیوتری دارای امکانات بسیار وسیع و پیشرفتهای هستند که به جرأت می-توان گفت که ادیت را به طیفی از مراحل مختلف Pre production ، Production و Post production یک فیلم بدل کردهاند، زیرا بعضی از مراحل پیشتولید یک فیلم، مثل دکوپاژ و اشتباهات کارگردانی (تداوم حرکت سوژه و جهت حرکت آن) و بعضی از مراحل تولید، مثل اشکالات تصویربرداری (قاب-بندی) و مشکلات صدابرداری (حذف صدای مزاحم و ...) و اکثر مراحل پستولید که با دهها نفر در یک لابراتوار فیلم انجام میشد مثل (قطع نگااتیو، اتالوناژ و اصلاح رنگ، تروکاژ، آماده سازی نسخة کپی پخش، خروجی برنامه در انواع فرمتها و قالبها برای مخاطب) و حتی چگونگی آرشیو آن نیز در مرحلة ادیت خلاصه شده و در این مرحله مجدداً اصلاح، بازنگری و انجام میشوند. عدم شناخت نرم افزارهای ادیت و توانمندیهای آنها میتواند تأثیر معنیداری در خروجی و نتیجة کار نهایی گروه برنامه ساز داشته باشد.
 


بر همین اساس اداره کل آموزش و پژوهش سیما بر خود لازم دید زمینه آشنایی برنامه سازان و تدوین گران و علاقه مندان به این حوزه را با انتشار کتابی مرجع، جامع، و کاملا روزآمد فراهم نماید.  این اداره کل که وظیفة توسعة دانش و مهارت برنامه    سازان و عوامل تولید تلویزیون را بر عهده دارد، مطالعة این کتاب را به همة تدوينگران حرفهای، هنرجویان فیلمسازی و کارآموزان رشتة تدوین توصيه میکند. امید است این کتاب باعث افزایش بیش از پیش کیفیت محصولات نمایشی سیمای جمهوری اسلامی ایران شود.
 
اهداف تألیف و چاپ این کتاب
 
• توسعه کیفی برنامه های شبکه های سیما و افزایش رضایت مخاطب.
 
• به روز کردن سطح مهارتهای حرفهای و شغلی رشتههای مختلف برنامهسازی تلویزیونی
 
• عرضه جدیدترین دستاوردهای علمی، فنی و تخصصی سال 2014 در حوزة ادیت و نرمافزارهای تدوین دیجیتالی به گروه هدف
 
• ایجاد زبان مشترک در بین همة عناصر تولید برنامههای تلویزیونی از جمله تدوینگران و مشاغل مرتبط با رشتة تدوین به ویژه کارگردان‏ها، تهیهکنندگان، تصویربرداران و تمام مشاغل مرتبط با تدوین، پخش، آرشیو و حتی مهندسان فنی سازمان صدا و سیما .
 
ویژگی های کتاب
 
• روز آمد بودن کتاب (این کتاب مبتنی بر آخرین ویرایش نسخه نرم افزار که در جولای 2014 ارائه شده تهیه شده است)، سایر کتاب های موجود در این زمینه از نظر زمانی مربوط بهنسخه 2011 هستند.
 
• جامع بودن کتاب: پاسخ گویی به هر سؤالی درباره نرمافزار ادیوس  (بدون استثناء هیچ چیز در نرم افزار نیست که در کتاب نباشد).
 
• هیچ موضوعی نیست که یک تدوینگر برای ادیت فیلمهای مستند و داستانی و برنامههای روتین تلویزیونی خود نیاز با آن داشته باشد و در این کتاب ذکر نشده باشد، برخی از مطالبی که در این کتاب هست حتی در Help نرم‏افزار نیز وجود ندارد.  
 
• قابلیت استفاده برای مشاغل مختلف مرتبط با برنامه سازی و امکان استفاده از آن به عنوان منبع درسی و کاربردی
 
• تالیفی بودن اثر و برخورداری از نثری روان ، ساده و قابل فهم و در عین حال دقیق و فنی.
 
• این اثر پنجمین کتاب محسن محبوبی است و حاصل 32 سال تجربة مؤلف در فیلم، ویدیو و کامپیوتر است.
 
• حتی در مواردی که یک موضوع کاملا تخصصی مطرح شده، سعی شده است خلاصهای  (چند صفحهای) از آن موضوع در کتاب ذکر شده و پنجرة دیگری را در مقابل مخاطب باز کند و نیاز و توجه او را نسبت به تهیة و مطالعة کتابهای تخصصی دیگر مثل ساختن فیلمهای سه بعدی (Stereoscopic) نور، رنگ، صدا و ... جلب نماید.
 
• این کتاب، حاصل یک سال تلاش بی وقفه و 5100 ساعت کار و تحقیق و آزمایش و اجرا است که از آن میتوان به صورت یک کتاب مرجع استفاده کرد.
 
• برای ادیت با نرم افزارهای تحت ویندوز مثل Edius Pro با کامپیوترهای ارزان قیمت نیز میتوان سنگینترین برنامههای تلویزیونی را با فرمت 4K یعنی 21/5 برابر کیفیت تلویزیون ایران ادیت کرد. این کتاب راهکار های لازم در این خصوص را ارائه می دهد.
 
• یکی از ویژگیهای نرمافزار Edius Pro آن است که قادرید از برنامة ادیت شدة خود بیش از 400 خروجی تهیه کنید و آن را در قالبهای مختلف به مخاطب عرضه کنید، به بیانی دیگر میتوان گفت این نرم افزار قادر است با تمام دستگاههای موجود در سال 2014 رابطة دو سویه (بده بستان ورودی و خروجی) داشته باشد. این کتاب راهکار های مورد نیاز برنامه سازان را در این خصوص ارائه می دهد.
 
گروه هدف (مخاطبان) نشست
 

مخاطبین این کتاب (گروه هدف) عبارتند از: تهیهکنندگان، کارگردانان، تصویربرداران، نورپردازان، منشی صحنهها، تدوینگران و تمام مشاغل مرتبط با رشتة تدوین و حتی فنی، پخش و آرشیو و نیز به منظور بهبود سطح کیفی پخش برنامههای تلویزیونی، تمام شرکتها و گروههای برنامهسازی که تولیدات آنها از تلویزیون پخش میشود (تولیدات خود را به پخش تلویزیون ارسال میکنند) و برنامهسازان مراکز استانها.





انتهای پیام/
برچسب ها: اموزش ، پژوهش ، سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار