پنجمین اجلاس مدیران حوزه علمیه استانهادر مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مدیر حوزه های علمیه کشور در آغاز این اجلاس گفت : شناخت ظرفیتها ، آسیبها و فرصتهای فرارو در جامعه از رسالتهای حوزه است .

آیت الله حسینی بوشهری افزود: در شرایط استثنایی کنونی زمان، حوزه های علمیه مورد توجه دوستان و دشمنان است که این مهم وظیفه و رسالت حوزویان را سنگین تر کرده است .

او با بیان این که دشمنان نسبت به گذشته بغض و عداوت خود را مضاعف کرده اند افزود: اکنون دشمن با پشتیبانی از مزدورانی به فرستادن آنان به میدان مبارزه با اسلام و اسلام هراسی و شیعه هراسی اقدام کرده و موجب فجایع بزرگی در منطقه شده است .

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اولویتهای مدیریتی در حوزه ها ، استفاده بیشتر از حوزه علمیه قم ،آشنایی طلاب با زبان دیگر و ارتباط تنگاتنگ با آموزش و پرورش و دانشگاهها را از مهمترین این اولویتها اعلام کرد

.
دبیر شورا ی عالی حوزه های علمیه نیز تاسیس شوراها و مدیریتهای استانی حوزه ها ی علمیه را با برکت اعلام و بر حمایت و پشتیبانی از آن تاکید کرد .

آیت الله مقتدایی گفت:با تاسیس مدیریتهای استانی از چند سال اخیر در عرصه های مختلف علوم دینی تحولات خوبی داشته ایم که همفکری و خرد جمعی در اداره امور و بهبود وضع مدارس علمیه و استادان از برکات آن است .
او افزود : نیاز امروز جامعه جهانی و به ویژه شیعیان وجود روحانی فاضل و مهذب است که گروه زیاد اسلام گرایان در کشورهای مختلف جهان این وظیفه را سنگین تر کرده است .

تشکیل کمیسیونهای تخصصی در ابعاد کارکردی حوزه های علمیه برای تدوین و تنظیم نهایی بخش دوم سند چشم انداز حوزه های علمیه و برگزاری کارگاه مبانی و مهارتهای مدیریتی تخصصی ویژه مدیران حوزه های علمیه استانی مهمترین بخش های این اجلاسیه سه روزه استش.

برچسب ها: مدیران ، حوزه ، علمیه ، استانها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.