با توجه به اینکه محصولات غذایی به صورت مستقیم برسلامت جامعه اثر می‌گذارند، نظارت بیشتر بر صحت و سلامت این مواد می‌تواند سلامت جامعه را تضمین کند.

احمد آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سلامت محصولات غذایی ارتباط مستقیمی با سلامت جامعه دارد و هرچه در این بخش هزینه شود در آینده بهره‌برداری خواهد شد. 

وی گفت: هم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و هم وزارت بهداشت و درمان نقش نظارتی در این زمینه دارد و هرچه جدی‌تر نظارت‌ها دنبال شود، میزان تخلفات کاهش خواهد یافت. 

وی با بیان اینکه تخلفات در حوزه موادغذایی بسیار هزینه‌بر است، خاطر نشان کرد: وقتی سلامت یک ماده غذایی رد شود در واقع هزینه‌ای که برای تولید و توزیع آن صرف شده از بین رفته است و با توجه به شرایطی که کشور در حال حاضر دارد، بهتر است ضمن افزایش نظارت‌ها میزان تخلفات در این حوزه کاهش یابد. 

وی افزود: به نظر می‌رسد در این زمینه مشکلات فرهنگی هم وجود دارد، چرا که هر چند وقت یکبار شاهد هستیم در برخی محصولات و موادغذایی تخلف شده است و لازم است آموزش‌های لازم در خصوص تهیه محصولات غذایی سالم هم به تولیدکنندگان و هم به مصرف کنندگان داده شود. 




انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار