رئیس کمیته امنیتی پارلمان انگلیس از همکاری با ایران برای مقابله با گروه داعش استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "مالکوم ریفکایند"، رئیس کمیته اطلاعاتی و امنیتی پارلمان انگلیس از یادداشت دیوید کامرون که خواستار همکاری با ایران برای مقابله با تهدید گروه تروریستی داعش شده بود، استقبال کرد.

 وزیر خارجه سابق انگلیس با نگارش یادداشتی در روزنامه دیلی‌تلگراف با اشاره به یادداشت کامرون در ساندی تلگراف نوشت "اگر مجبور به همکاری با ایران برای غلبه بر داعش هستیم، دست به کار شویم."

در این یادداشت وی با اشاره به اینکه تجارب تاریخی نشان می‌دهند "اتحادهای موقتی ناگزیر" گاه بهترین راه برای حل  برخیاز  مشکلات هستند مدعی شد اشتراک دیدگاه‌های بین ایران و آمریکا یا دولت عراق و نیروهای ‌کُرد طی روزهای اخیر مواردی از این اتحاد برای مقابله با گروه داعش بوده‌اند.

 کامرون در مقاله‌ای در ساندی‌تلگراف نوشت کمک‌های بشردوستانه و حملات هوایی به تنهایی برای مقابله با داعش کافی نیست و "واکنش امنیتی قاطع" لازم است.

وی همچنین از لزوم واکنش سیاسی و دیپلماتیک گسترده‌تر به ویژه با مشارکت همسایگان و کشورهای منطقه نوشته است.

در بخشی دیگر از این یادداشت، درباره همکاری انگلیس با ایران آمده است: "در این مورد، دشمنِ دشمن من، دوستم نیست. اما با توجه به توصیه مارگرات تاچر درباره میخائیل گورباچوف، ما می‌توانیم برای حل موضوع تروریسم با آنها وارد معامله شویم."


انتهابی پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار