ایران حملات سایبری بی‌سابقه‌ای علیه زیرساخت اسرائیل انجام داد

یک منبع نظامی رژیم صهیونیستی مدعی شد که هکرهای ایرانی حملات سایبری را علیه زیرساخت‌های ارتباطی این رژیم ترتیب داده‌اند که تاکنون بی‌سابقه بوده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در خبری مدعی شد با وجود حمله گسترده و بی سابقه سایبری به هدف های نظامی و غیر نظامی در اسرائیل، این اهداف موفق شدند تا حدود زیادی در برابر این حملات مقاومت کنند.

این روزنامه در مقاله ای به قلم "یااکف لاپین" اذعان کرد ایران تلاش های گسترده ای برای حمله سایبری بی سابقه صورت داده است.

به گفته یک منبع بلند پایه امنیتی اسرائیلی، با نزدیک شدن پایان ماه رمضان، ایران در حوزه سایبری، حملات گسترده ای را به زیرساخت های ارتباطی اسرائیل صورت داد.

وی گفت این چیزی نیست که ما پیشتر، خواه از نظر گستره و خواه از نظر اهدافی که به آن حمله شد، شاهدش باشیم. شبکه های سازمان یافته ارتباط نظامی جدیدی در طول درگیری ها در غزه ایجاد شده بود. آنان زیرساخت های ارتباطی را هدف قرار دادند که بخش غیر نظامی اسرائیل تعلق داشت. 

به گفته این منبع اطلاعاتی در اسرائیل، ایران قطعا در پس این حملات قرار داشت و هدف آنان ایجاد اخلالی حداکثری بود. 

این مقام اسرائیلی گفت: حمله‌کنندگان سایبری سایت‌های ارتش اسرائیل را نیز هدف قرار داده بودند.

این مقام مدعی شد: شبکه ارتباطی نظامی جدیدی در طول درگیری های غزه ایجاد شده بود. این شبکه در اختیار همه نیروهای نظامی بود و امکان می داد تا اطلاعات را با همدیگر به اشتراک بگذارند. همچنین برای ارتباط با همدیگر، نیروهای زمینی، دریایی و هوایی به صورت مستقیم با اطلاعات ارتش در ارتباط بودند.

در طول درگیری، اطلاعات ارتش هدف های جدیدی را در سرورهای رمزگذاری شده بارگیری کرد و واحدهای مرتبط ارتش اسرائیل بخصوص نیروهای زمینی توانستند بلافاصله اطلاعات خود را از سامانه فرماندهی و کنترل دریافت کنند.

به گفته این منبع اسرائیلی، 75 درصد از اطلاعات دیداری نظامی در شبکه وجود دارد، می توانیم به صورت آنلاین اطلاعات هوایی و دیداری و آنچه را که هواپیما می بیند، مشاهده کنیم. این اطلاعات با رمزگذاری های بالایی ارائه می شوند. این منبع همچنین گفته است افزون بر این، شبکه امکان دسترسی به اطلاعات براساس میدان نبرد در غزه را می دهد که اشاره وی به توانمندی مستقیم نیروهای زمینی برای هدف گیری هایی است که اطلاعات ارتش شناسایی می کند.

این منبع گفت ما به مرحله ای رسیدیم که کشتی های جنگی مسلح به مهمات هدایت شونده، اطلاعات مربوط به اهداف را از مرکز هدف گیری جنوبی یا لشکر های نیروهای زمینی دریافت می کردند. 

در طول درگیری ها ، نیروی دریایی بعد از ارتباط با گردان های زمینی حاضر و دریافت اطلاعات مربوط به محل اهداف ، موشک های مجهز به حسگرهای الکترو- اوپتیکال را به هدف هایی که هشت تا ده کیلومتر در داخل غزه بودند شلیک می کردند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار