آنچه در نشست جشن موسیقی مطرح شد

حذف بخش بین‌الملل "جشن خانه موسیقی"/ عمارت مسعودیه محل اجرای کنسرت‌ها+تصاویر

حمیدرضا نوربخش دبیر جشن و مدیر عامل خانه موسیقی گفت: بخش بین‌الملل پانزدهمین "جشن خانه موسیقی" به دلیل نبود بودجه حذف شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ حاضر در نشست پانزدهمین جشن خانه موسیقی شهریورماه سال جاری در قالب فستیوال تهران با حضور چند گروه از سبک مختلف موسیقی ، در این نشست حمیدرضا نوربخش دبیرجشنواره و مدیر عامل خانه موسیقی طهمورث پور ناظری، علیرضا قربانی، همایون شجریان، سهراب پورناظری حضور داشتند.

در ابتدای این نشست حمیدرضا نوربخش در خصوص برپایی و اجرای پانزدهمین جشن خانه موسیقی گفت: امسال قرار است جشنواره موسیقی تهران همزمان با پانزدهمین جشن خانه موسیقی در شهریور ماه برگزار شود.



وی افزود: پیگیری‌های بسیاری در خصوص تشکیل این شورا و رسیدن به جمع امروز داشتیم تا بتوانیم با همفکری یکدیگر حمایت خوبی از موسیقی تهران صورت دهیم و پیگیری اصلی این شورا جلوگیری اکید بر کپی رایت موسیقی در کشور است.

وی ادامه داد: در این رویکرد رسانه‌ها و سایت‌های خبری نقش چشم‌گیری دارند و اگر حمایت‌های آنها نباشد نمی توان این فرهنگ را در جامعه جا انداخت.

نوربخش در مورد برگزاری جشنواره موسیقی تهران اظهار داشت: جشنواره موسیقی تهران همزمان با پانزدهمین جشن خانه موسیقی از 12 تا 18 شهریور اجرا خواهد شد و اجرای این کنسرت‌ها در عمارت قدیمی مسعودیه صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص حذف بخش بین‌الملل از این جشنواره بیان کرد: به دلیل کمبود وقت و نبود اسپانسر مجبور شدیم بخش بین‌الملل را حذف کنیم اما این جشنواره هر سال در تهران برگزار خواهد شد و به تبع بخش بین‌الملل و موسیقی پاپ کشورمان به آن افزوده خواهد شد.



علیرضا قربانی در ادامه افزود: تشکیل شورای موسیقی برای همدلی بیشتر این بخش و پلی در راستای همکاری و پیشرفت موسیقی کشورمان بود.

نوربخش در مورد غیر رقابتی بودن این جشنواره عنوان کرد: با وجود اینکه این جشنواره به صورت غیر رقابتی انجام می‌شود، اما تمامی اجرا کنندگان کنسرت خودشان را برایبهترین اجرا تمرین می‌کنند و هرگز این غیر رقابتی بودن باعث کوتاهی خوانندگان در اجرا نخواهد شد.

وی در خصوص مواجه شدن با مشکل در زمینه برگزاری کنسرت در مسعودیه به عنوان یک عمارت قدیمی گفت: اجرای کنسرت در عمارت‌های قدیمی به دلیل ترس از تخریب، این اجازه به برگزار کنندگان داده نمی‌شود اما ما تمامی زوایای این برگزاری را در نظر گرفتیم و با مشکلی روبرو نخواهد شد.

همچنین در ادامه نوربخش در خصوص محدودیت فضا برای موسیقی و حمایت نکردن فرهنگسراها گفت: پیگیر تمامی این مشکلات هستیم مسئولان امر تعطیلی موسیقی فرهنگسراها را  نبود کیفیت دانستند که ما هم در جهت افزایش آن اقدام کردیم و امیدواریم بتوانیم فضای موسیقی را با توجه به چارچوب کشورمان افزایش دهیم و بتوانیم رضایت مخاطبانمان را جلب کنیم.

همایون شجریان در ادامه این نشست گفت: تلاش‌های بسیاری برای تشکیل این شورا کشیده شده که امیدواریم با حمایت همگان این تلاشها نتیجه بخش باشد و هر سال شاهد بروز استعدادهایی از سوی جوانان کشورمان باشیم.

البته یکی دیگر از مشکلات این برپایی مسئله‌ مالی است که گفتم این فضا را حمایت خواهم کرد و امیدوارم زمانی برسد که هیچ یک از علاقمندان به این فضا برای دیدن کنسرت بلیطی تهیه نکنند و بتوانیم در فضایی‌ آزاد به اجرای موسیقی بپردازیم.

نوربخش در خصوص قیمت بلیت‌ها تصریح کرد: تا آنجا که توانستیم قیمت بلیط را کاهش دادیم، قیمت بلیت‌ها بستگی به سالن‌های اجرایی کنسرت است که منجر به افزایش آن می‌شود اما ما برای برگزاری این جشن، قیمت بلیت را بین 30 تا 70 قرار دادیم که در فضای موجود فکر می‌کنم قیمت منصفانه‌ای باشد.

علیرضا قربانی در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین قدم‌های جشنواره افزوده شدن بخش بین‌الملل موسیقی پاپ و رسیدن به ثبات آن است که امیدوارم در جشنواره‌های بعدی شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

نوربخش در پایان خاطر نشان کرد: علاقمندان به حضور در این کنسرت می‌توانند از تاریخ 29 مرداد از طریق سایت اقدام به خرید کنند و همچنین دراین جشن و سالانه کتاب را هم خواهیم داشت و بهترین کتاب را از آثار ارائه شده انتخاب خواهیم کرد.



انتهای پیام /

 
برچسب ها: جشن ، موسیقی ، خانه ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار