عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر شهریار گفت: اگر در جایی نواقص فرهنگی ظهور و بروز پیدا می‌کند، می‌توان از راه‌های اصولی و مدرن، با فرهنگ‌سازی، نارسایی‌های موجود را، اصلاح نمود.

 علیرضا صفرزاده، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر شهریار در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ضمن اشاره به نقش نافذ و برجسته فرهنگ در کلیه ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... اظهار داشت: فرهنگ نقش سازنده‌ای در توسعه پایدار جامعه ایفا می‌کند و اگر در جایی نارسایی اجتماعی و شهری اعم از بزه‌کاری‌ها، ترافیک، سکونت‌گاه‌های غیرمجاز و ... مشاهده می‌شود، می‌توان با فرهنگ‌سازی و تقویت فرهنگ عمومی، نسبت به اصلاح آن، اقدام نمود.

وی در ادامه افزود: در واقع امر مردم باید دریابند که هزینه اشتباهات اجتماعی و نارسایی‌های فرهنگی به سبد اقتصادی خود آنها، برمی‌گردد و برای خود مردم در کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت، هزینه‌ساز خواهد شد.

این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: لازمه تحقق چنین فرهنگی در اذهان عمومی تغییر ذائقه فرهنگی عموم مردم در مواردی است که با نقصان مواجه است که به عنوان نمونه می‌توان به بسته شدن کمربند ایمنی در خودروها در طول سنوات گذشته اشاره نمود که یک دهه پیشین به آن توجهی نمی‌شد، اما با فرهنگ‌سازی، امروز توجه عموم مردم نسبت به چنین امری قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی در ادامه عنوان کرد: فرهنگ‌سازی از طرق و اسلوب های بسیاری محقق می‌شود و آنجا که به مدیریت شهری مربوط می‌شود می‌تواند در غالب پیام‌های کوتاه، جذاب و روان در نقاط متعدد شهری این امر عملیاتی شود که پیرو برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عزم ما به این است در سالی که نامگذاری آن از سوی رهبر معظم انقلاب به فرهنگ مزین شده، چنین امری در مدیریت شهری شهرستان شهریار، بیش از گذشته تقویت شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر شهریار در پایان خاطرنشان کرد: با فرهنگ‌سازی مبتنی بر آگاهی و آگاه‌سازی مردمی، می‌توان در رفع و دفع مشکلات به توفیقات برجسته و حائز اهمیتی نائل شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نواقص ، نارسایی ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار