به گزارش
خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز نشست رسانهای نمایش p2 سه نقطه کاری از گروه پارت با حضور مرتضی میرمنتظمی، کارگردان، عباس جمالی، نویسنده، آزاده صمدی و احسان کرمی بازیگران این نمایش در تالار وحدت برگزار شد.
مرتضی میرمنتظمی کارگردان نمایش p2 سه نقطه ضمن اشاره به اجرای جشنواره فجر این نمایش عنوان کرد: این کار در جشنواره تئاتر فجر با همکاری گروه ارمنستانی اجرا رفت اما اکنون با تغییراتی و حضور کامل عوامل ایرانی در تالار حافظ اجرا خواهد رفت.
وی ادامه داد: قرار است بعد از اجرا در ایران با گروه ارمنستانی اجرایی هم در ارمنستان داشته باشیم.
میرمنتظمی با اشاره به تغییر نام p2 به p2 سه نقطه بیان کرد: در واقع p2 یعنی پارکینگ دوم و اتفاقات نمایش نیز در این پارکینگ رخ خواهد داد. البته در اجرای جشنواره نام نمایش p2 بود و اکنون نامش را p2 سه نقطه گذاشتیم.
وی گفت: یکی از دلایل تغییر قصه و بازنویسی دوبارهی آن توسط نویسنده آن بود که بازیگران ارمنستان کار فیزیکی و بدن انجام میدادند، اما حالا که همهی گروه ایرانی هستند تغییراتی در قصه ایجاد کردیم.
میر منتظمی خاطر نشان کرد: نمایشنامه در حین تمرین در حال بازنویسی و اتود است و امیدوارم کار مورد قبول مخاطبان قرار بگیرد.
احسان کرمی نیز در ادامهی نشست عنوان کرد: p2 یک بار دیگر نشان خواهد داد که شاهنامه چه قابلیتهایی دارد و برداشت به روز از قصهی ضحاک شاهنامه شجاعت و سلیقه میخواهد.
وی ادامه داد: شاهنامه فقط شاهکار ادبی نیست بلکه شاهکار دراماتیک است و همانطور که جهان نمایشنامه ی شکسپیر را به روز میکند برای فردوسی هم باید این اتفاق بیوفتد.
کرمی تصریح کرد: به نظر من فردوسی نه تنها شاعر بوده بلکه نمایشنامه نویس هم است اما نمایشنامههایش را به طور منظوم نوشته و از دلایلی که باعث شد من این کار را قبول کنم استفاده از ظرفیت شاهنامه و متن جذاب بود.
کرمی افزود: تئاتر باید فایده داشته باشد و به دردمان بخورد.
وی خاطر نشان کرد:داستان ضحاک همین الان در بسیاری از کشورهای جهان در سطوح مختلف اتفاق افتاده است.
آزاده صمدی بازیگر نمایش p2 در خصوص نقش خود گفت: من دو هفته دیر به کار رسیدم اما نقش یکی از دختران جمشید را بازی میکنم و به قصهی شاهنامه در این نمایش نگاه کلی دارم.
وی خاطر نشان کرد: قصهی ضحاک در این کار کاملا معاصر شده است.
عباس جمالی نویسندهی نمایش p2 نیز در این نشست گفت: نمایشنامه p2 با توجه به سفری که کارگردان به ارمنستان داشت شکل گرفت و پیشنهاد شد تا روی قصهی ضحاک شاهنامه کار کنیم اما از تکرار هراس داشتیم که خوشبختانه این اتفاق رخ نداد.
وی ادامه داد: ما تلاش کردیم که نمایشنامه ضحاک را به چالش بکشانیم چرا که هر متنی بخشی حقیقت و بخشی پنهان دارد و در قصهی ضحاک به بخش پنهان آن پرداخته شده است.
انتهای پیام/ اس