عضو شورای سیاستگذاری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، از مسئولان فرهنگی وزارت ارشاد درخواست کرد تا استان همدان به عنوان میزبان همیشگی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در نظر گرفته شود.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، بهروز نعمتی با اشاره به حساسیت های مورد نظر مقام معظم رهبری در حوزه مسائل فرهنگی، گفت: جشنواره های فرهنگی و هنری کودک و نوجوان می تواند به عنوان یک مرحله آغازین برای حرکت در رشد و ارتقای فرهنگی باشد و اگر بخواهیم به صورت واقعی به اینگونه امور بپردازیم، باید از سرمایه گذاری مادی و معنوی بر قشر کودک و نوجوان شروع کنیم.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس، تئاتر را رسانه مناسبی برای القای مفاهیم و آموزشها به کودک دانست و افزود: هنری همچون تئاتر می تواند انتقال دهنده نوع نگرش فرهنگی یک جامعه باشد و با توجه به پیشینه ای که در زمینه تئاتر در کشور وجود دارد و هنرهای نمایشی با خرده فرهنگ های مختلف و فرهنگ اسلامی- ایرانی آمیخته شده، می توان از آن برای انتقال و آموزش بسیاری از مفاهیم به کودکان بهره گرفت.

این نماینده مردم استان همدان در مجلس با اشاره به اینکه این استان توفیقات خوب و تولیدات مناسبی در حوزه کودک و نوجوان داشته است، کارنامه سالهای گذشته آن در امور سینمایی و تئاتر کودک و نوجوان را موید این امر برشمرد و تصریح کرد: یکی از خواسته های جدی مسئولان استانی از وزارت ارشاد این است که جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، هر سال در استان همدان انجام شود زیرا این استان از ظرفیتها و پتانسیلهای لازم برای این موضوع برخوردار است.

نعمتی همچنین به عنوان پیامی به برگزار کنندگان و هنرمندان فعال در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: از دست اندکاران و هنرمندان این عرصه میخواهم ضمن توجه به ضرورت تحول جدی و اساسی در مجموعه تئاتر کودک، خروج از حالت کلیشه ای و استفاده از موضوعات روز را مد نظر قرار دهند.

گفتنی است بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به دبیری پیام دهکردی از 15 مهر ماه مصادف با روز جهانی کودک آغاز می‌شود و تا 21 مهر ماه هم زمان با عید سعید غدیرخم ادامه دارد.


انتهای پیام/ اس

برچسب ها: تئاتر ، جشنواره ، کودک ، نوجوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.