با نزدیک شدن پایان مهلت آتش‌بس موقت، مذاکرات میان هیات‌های اسرائیلی و فلسطینی با هدف دستیابی به توافقی جهت برقراری یک آتش‌بس دائمی بین طرفین، از سرگرفته شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، این دور از مذاکرات نیز همچنان به صورت غیرمستقیم و با میانجی‌گری مصر انجام می‌شود. هیات‌های دو طرف پس از رایزنی‌هایی که در روزهای گذشته با مقامات بالاتر خود در بیت‌المقدس، دوحه، رام‌الله و غزه انجام دادند، به پایتخت مصر بازگشته‌اند.

همزمان آتش‌بس موقت که به پنج هفته بحران جنگی میان ارتش اسرائیل و شبه نظامیان فلسطینی در غزه پایان داد، کماکان رعایت شده‌است.

مهلت پنج روزه آتش‌بس موقت، نیمه‌شب دوشنبه بیست و هفتم مرداد به پایان می‌رسد.

مقامات مصر گفته‌اند، در دو روز باقیمانده از مهلت پنج روزه آتش بس، به تلاش ادامه خواهند داد تا اسرائیل و فلسطینیان را به پذیرش سندی متقاعد کنند که قاهره در روزهای گذشته پس از دریافت فهرست خواسته‌های دو طرف بحران، تنظیم کرده بود.

در همین حال، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس، شنبه در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت، فلسطینیان بدون تامین خواسته‌هایشان در خصوص برپایی بندر، فرودگاه و گشایش گذرگاه‌ها، به توافق آتش‌بس درازمدت تن در نخواهند داد.

در همین حال، به گزارش رسانه‌های عربی، عزت الرشق، ارشدترین مقام حماس در مذاکرات قاهره، یکشنبه پس از بازگشت به مصر گفت، فلسطینی‌ها آگاه هستند که همه خواسته‌های آنها ممکن است پذیرفته نشود.

در این میان، تنش میان اسرائیل و فلسطینیان در بیت‌المقدس و کرانه باختری کماکان ادامه دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار