نتایج بررسی و بازنگری قیمت خودور توسط کمیته سه نفره متشکل از نمایندگان مجلس قرار بود در تاریخ 22 مرداد ماه اعلام شود ولی باگذشت حدود یک هفته از این تاریخ، رئیس شورای رقابت گفته است قیمت‌های اعلامی برای خودروهای داخلی معتبر بوده و تغییر نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،‌ اعلام تکدر خاطر دولت و اعتراض نمایندگان مجلس به قیمت‌های جدید خودرو، باعث شد کمیته‌ای سه نفره متشکل از آقایان قاضی‌پور، علیلو و فولادگر (اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس) جهت بررسی علمی فرمول شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو و البته کاهش علمی و منطقی قیمت خودرو در کشور جلساتی را در این راستا برگزار کنند.

بر این اساس؛ به گفته اعضا مقرر شد نتایج این بررسی پس از تعطیلات مجلس و در تاریخ 22 مرداد ماه اعلام شود.

اما با گذشت حدود یک هفته از تاریخ اعلامی،‌ نقل قولی از رضا شیوا رئیس شورای رقابت مبنی بر اینکه "قیمت‌های اعلامی برای خودروهای داخلی معتبر بوده و تغییر نخواهد کرد"،‌ در صدر اخبار خودرو قرار گرفته است.

در همین راستا محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت نیز با اعلام مخالفت با کاهش قیمت خودرو و بیان اینکه شورای رقابت تصمیم‌گیرنده نهایی نحوه قیمت‌گذاری این محصول است،‌ بر گفته شیوا صحه گذاشت.

بر اساس این گزارش؛‌ علیلو عضو کمیته مذکور با بیان اینکه مخالفت وزیر صنعت با کاهش قیمت خودرو مبنایی ندارد، گفت: در صورتی که شورای رقابت خواهان تداوم وضعیت کنونی باشد، مجلس به عنوان اولین گام خود و با استفاده از ابزار قانونی اختیارات شورای رقابت را شفاف می‌کند تا این ارگان دیگر دچار انحراف از ماموریت نشود.

وی تاکید کرد: خودرو سازان برای ارسال اطلاعات خود این هفته فرصت دارند در غیر این صورت مجلس با ابزارهای خاص خود موضوع بازنگری قیمت خودرو را تعیین تکلیف خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سردرگمی مردم،‌ رکود بازار و از بین رفتن تعادل در این حوزه مواردی هستند که به هیچ وجه در اظهارات متولیان صنعت خودرو به چشم نمی‌خورند موضوعی که تنها موجب حفظ منافع دلالان در بازار شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عليرضا
۲۱:۰۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
قيمت خودرو خوبه شما پول ندارين بخرين..لطفا الكي جو ندين ارزون ميشه چون نميشه خود مسول فروش مركز گفته.در صورتي ارزون ميشه كه آپشن و كيفيت خودرو حذف بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
اگه قیمت خودرو تو حاشیه بازار تعیین بشه باید گمرک هم آزاد بشه دیگه دولت که دل نمیکنه از گمرک خودرو سازاهم اینو میدونن هر طوری می خوان قیمت میزارن
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۶:۵۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
یعنی باورمون بشه آقای علیلو با ماست...من که باورم نمیشه اما خدا کنه که درست باشه
Iran (Islamic Republic of)
عماد صدیقین
۱۵:۴۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
قیمت خودرو باید در حاشیه بازار تعیین شود تا از این سر در گمی خلاص شویم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
شما رو به خدا به فکر مردم باشید.
خودرو ساز ها دست تو جیب مردم کردند.
قیمت ها خیلی خیلی که میگم یعنی خیلی ها بالاست.
قیمت ها رو بیارید پایین
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۲۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
با سلام
آقای علیلو دست شما درد نکند که به فکر قشر ضعیف هستید و جلوی این شورای رقابت می ایستید خدا خیر تان دهد.
خیلی ممنون آقای علیلو
آخرین اخبار