از آنجا که جاده هراز به موازات رودخانه هراز است به طور قطع مهندسان در طول مسیر و ساخت جاده با مشکلات بسیاری روبرو هستند و در صورتی که اعتبارات جاده هراز به موقع تامین شود، ساخت پروژه 16 ساله به دو سال تغییر می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، هر زمان که در تقویم به چند روز تعطیلی بر‌می‌خوریم مردم به همه نقاط کشور سفر می‌کنند اما به دلایل مختلف تردد به شمال کشور بیشتر است و مردم سفرهای جاده‌ای را ترجیح می‌دهند.

در بین جاده‌های  شمالی، جاده هراز اولین و قدیمی‌ترین جاده موصلاتی به شهرهای شمالی است که اکنون به همت مهندسان ایرانی در حال تعریض و چهار خطه شدن است.

بر همین اساس، کلهری مجری پروژه هراز با بیان اینکه طول کل پروژه از گردنه امام زاده هاشم تا بابلسر 100 کیلومتر است که 40 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده، افزود: اکنون 60 کیلومتر باقی مانده که 50 کیلومتر مسیر با اولویت توسط پیمانکاران با اجرای 19 دستگاه تونل و 20 پل بزرگ در حال اجرا است.

بر اساس این گزارش، "مطهری"، نماینده پیمانکار هراز با اشاره به اینکه 750 نیروی انسانی و 300 دستگاه ماشین‌آلات راهسازی و حفاری تونل مشغول کار هستند، افزود: ‌19 دستگاه تونل به طول 12 هزار و 753 متر باید ساخته شود و تاکنون حفاری 13 دستگاه  تونل به طول 8 هزار و 380 متر اجرا شده است.

مطهری در ادامه اظهار داشت: این طرح ‌9 میلیون مترمکعب خاکبردای و 4 میلیون مترمکعب خاکریزی دارد که درمجموع 30 درصد از آن انجام شده است.

از آنجا که جاده هراز به موازات رودخانه هراز است به طور قطع مهندسان در طول مسیر و ساخت جاده با مشکلات بسیاری روبرو هستند.

"عسگری"، مشاور پروژه هراز در خصوص مشکلاتی که مهندسان در این بخش مواجه بودند، گفت: ریزش آب از تونل‌های آبشار و آبسک، رانش زمین از زیارباغ و لغزشی که در محل امام زاده علی پیش آمد زمینه ساز مشکلات بسیاری برای مهندسان شد.

مشاور پروژه هراز با اشاره به اینکه در طراحی این پروژه سعی شده است جاده فعلی و جاده جدید به طور متناوب استفاده شود، افزود:‌ در طراحی سعی شد از جاده موجود و بیشترین قسمت‌هایی که شیب طولی مسیر و هندسی از نظر قوسی و افقی زیاد در مسیرهای سربالایی قرار گیرد.

در پایان نکته قابل تامل این است که با قول‌های که داده شده و از ردیف بودجه‌های دیگر، تا 2 سال آینده این پروژه به پایان می‌رسد و در صورت عدم تامین به موقع اعتبارات ساخت این پروژه 16 سال به طول می‌انجامد.

انتهای پیام/

برچسب ها: جاده ، هراز ، اعتبارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار