نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: خودسازی نسل آینده با محوریت فکری و اخلاقی می‌تواند بزرگترین صیانت‌بخش جامعه ما از برخی رذیلت‌ها و انحرافات باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حجت‌الاسلام حاج علی اکبری در جشنواره چند قدم تا آسمان در اردوگاه مقدس اردبیلی اظهار کرد: پیام این اردو در کنار توجه به سیاحت و سیر و سفر در آفاق و انفس پیام آشکار خودسازی نسل آینده است که با محوریت علم، اخلاق و فکر سالم می‌تواند زمینه تحول واقعی را فراهم بیاورد.

وی ضلع سوم این مثلث خوشبختی را بها دادن به ورزش و تندرستی جسم و جان اعلام کرد و گفت: با نگاه ویژه و بر مبنای سازندگی نسل آینده ما ورزش کوهنوردی را انتخاب کردیم تا بتوانیم از این ظرفیت برای خودسازی نسل جوان استفاده کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با یادآوری اینکه اقدام به چنین کارهای نمادین که بیشتر از جنس مطلوب و مرغوب جوانان است زمینه خوبی را برای فعالیت‌های تربیتی و آموزشی نسل آینده فراهم می‌آورد، افزود: نسل آینده انقلاب باید خود را با تکیه بر عناصر معنوی و ارزشی برای عهده‌داری مسئولیت در آینده آماده کنند چرا که هر کار عبادی، علمی، تشکیلاتی، انقلابی و ارزشی نیازمند یک تدبیر درست، سلامت روح و جسم و قدرت بدنی همراه با نشاط و شادابی است که به عنوان یک امانت الهی در صیانت از آن باید تلاش کرد.

حجت الاسلام علی اکبری تصریح کرد: این جشنواره که در حقیقت با اولویت و بها دادن تربیت روحی، روانی و جسمی دانش‌آموزان انجام می‌شود خود پیام راستین در حرکت‌های تحول‌آفرین این حوزه است که در طول سال باید به شکل مستمر انجام شود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در همه پیام‌ها و مجموعه رهنمودهای خود خطاب به جوانان همواره بر سه اصل تهذیب، تحصیل و ورزش تاکید دارند که در کنار آن این پیام راستین برای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است تا بر تکیه بر این سه اصل بتوانند فعالیت‌های مثبت و سازنده خود را در اعتلای همه‌جانبه فعالیت‌های نسل آینده انسجام بخشند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان صعود به کوه سبلان را به عنوان کوه دارای ارزش و قداست خاص نمادی از صبوری و بردباری و همت بالای جوانان در سخت کوشی و انجام ماموریت خطیر اعلام کرد و گفت: اگر امروز از بین همه رشته‌های ورزشی اتحادیه کوهنوردی را انتخاب کردیم به دلیل آن است که صعود به کوه‌های مرتفع آثار فوق‌العاده‌ای را در ارتباط نسل آینده با طبیعت و دریافت حقایق معنوی و ارزشی به وجود می‌آورد و روح استقامت و بلند همتی را به جوانان و نوجوانان ما ترزیق می‌کند که در سایه آن زمینه کار جمعی و حرکت گروهی نیز بهتر و شایسته فراهم می‌آید.

حجت الاسلام علی اکبری بیان کرد: تربیت نسل آینده با معیارها و مبنای مورد تاکید در دین اسلام از اهداف و هدف‌گذاری‌های اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان است که می‌تواند زمینه یک صیانت بخشی حقیقی را در مقابله با برخی تهدیدها و دشمنی‌ها و انحرافات فراهم بیاورد چرا که امروز کشور ما با تهدیدها و توطئه‌های مختلف و گاه کمرشکن روبه‌رو است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، خودسازی ، نسل ، آینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.