حجت الاسلام قاسم صفایی در دیدار با تولیت آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه تمام فعالیت های فرهنگی زندان ها با محوریت قرآن و نماز است افزود: درحال حاضر 30 مبلغ روحانی در زندان های این استان فعالیت فرهنگی و تبلیغی می کنند


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم؛حجت الاسلام قاسم صفایی در دیدار با تولیت آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه تمام فعالیت های فرهنگی زندان ها با محوریت قرآن و نماز است، افزود: درحال حاضر 30 مبلغ روحانی در زندان های این استان فعالیت فرهنگی و تبلیغی می کنندعلاوه بر برگزاری نماز جماعت، روزانه حدود شش ساعت کلاس از جمله مشاوره، بیان احکام دینی، مباحث اعتقادی و اخلاقی برای زندانیان برگزار می شود.

 وی با اشاره به ارایه آموزش های فنی مشاغل در زندان ها، گفت: در زندان های قم حدود 20 رشته فنی کاربردی به زندانیان آموزش داده می شود تا با آموختن این رشته های فنی، مشکل بیکاری آنها برطرف شود تا مشکلات مالی آنان را به سمت اعمال خلاف قانون سوق ندهد.

 وی ادامه داد: همچنین برای بالاتر بردن سطح علمی و آگاهی های زندانیان، ارایه دروس آموزش ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و حتی آموزش عالی در نظر گرفته شده است.

 صفایی با اشاره به ارایه مشاوره روانشناسی بر اساس علوم اسلامی، گفت: به واسطه آموزش های دینی و ارایه مشاوره هایی بر پایه تعالیم دینی در قم، بازگشت به زندان کمتر از دو درصد است.

 محمد قطبی، مدیر کل زندان های قم و حسین شریعت پناهی، مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان قم نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت های خود در حمایت از زندانیان و خانواده های آن ها ارایه دادند.


انتهای پیام/

برچسب ها: قم ، مبلغ ، زندانیان ، اموزش ، دینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.