عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: از دکتر روحانی می‌خواهیم با سعه صدر و با استفاده از الفاظ و عبارات فاخر در مواجهه با منتقدانشان و جایگاه ریاست جمهوری را رعایت فرماید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۶ مردادماه) در نطق میان دستور خود با تبریک سالروز آزادی اسرا به مردم و خانواده‌های آن‌ها گفت: به برکت مقاومت خانواده‌های شهدا و اسرا است که این کشور با تمام وجود دشمنی‌ها یکی از کشورهای امن جهان است.  
 
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار داشت: هسته‌های مقاومتی که در جبهه‌های جنگ و اسرای ما در اسارت گاه‌های خود ساخته‌اند، امروز تبدیل به جبهه‌های بزرگ مقاومت مستضعفین در برابر مستکبران و ظالمان شده است.  
 
وی افزود: اگر آمریکا با هزینه‌های ۱۰۰ میلیارد دلاری عراق را تصرف می‌کند و سپس مجبور به ترک آن می‌شود و اگر آمریکا همه دنیای کفر و نفاق را برعلیه سوریه به میدان می‌آورد، اما در آن جنگ نابرابر بینی عربستان و آمریکا و تمام هم پیمانان آن‌ها به خاک مالیده می‌شود و شکست مفتضحانه را می‌پذیرند، به دلیل تشکیل جبهه مقاومت و خویشتنداری مقام معظم انقلاب است.  
 
نماینده چناران و طرقبه تصریح کرد: اگر رژیم صهیونیستی با آن ارتش ادعایی خود که کشورهای عرب را شش روزه شکست می‌داد، امروز در جنگ ۳۰ روزه نمی‌تواند حتی ۵۰۰ متر از سرزمین غزه را تصاحب کند، این نتیجه برافراشته شدن پرچم مقاومت اسلامی است.  
 
دهقانی در ادامه افزود: مقاومت کشورهای عضو این جبهه و به ویژه مقاومت افسانه‌ای ایران و فلسطین زمینه بیداری را فراهم کرد و از دل این بیداری انقلاب‌های پی در پی در سرزمین‌های اسلامی شکل گرفت.  
 
وی بیان داشت: آمریکا و کشورهای مزدور که از این بیداری به وحشت افتاده بودند، علاوه بر حربه‌های قدیمی همچون تهدید، تحریم و به سازش کشاندن برخی سیاستمداران، سرویس‌های امنیتی خود را برای منحرف ساختن بیداری اسلامی و مشوش ساختن چهره اسلام و برای شکستن حلقه‌های مقاومت اسلامی مامور تشکیل گروه‌های تکفیری خشن کردند.  
 
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی اظهار داشت: البته ممکن است طالبان و داعش و امثال این‌ها چند روزی بتوانند با خدعه و نیرنگ به تعدادی از افراد نادان و با خرج دلارهای نفتی عربستان در راستای تامین منافع آمریکا، رژیم صهیونیستی و ضربه زدن به مقاومت اسلامی و ناآرام ساختن برخی کشور‌ها بتوانند موفقیت‌هایی را بدست بیاورند، اما در دنیای امروز به برکت بیداری اسلامی این جریانات دوامی نخواهند داشت.  
 
دهقانی در ادامه تصریح کرد: ملت‌ها از خود می‌پرسند چطور این جریان‌های تکفیری گلوله‌های خود را به جای رژیم صهیونیستی به سمت سوریه و عراق و لبنان که حلقه‌های جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی هستند نشانه گرفته‌اند و ملت‌ها مشاهده می‌کنند که جنایات اخیر صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، داعشی‌ها که ادعای مسلمانی می‌کنند یک کلمه در حمایت از کودکان و مردان بی‌دفاع غزه علیه رژیم صهیونیستی بر زبان جاری نکرد.  
 
نماینده چناران و طرقبه گفت: مردم می‌پرسند چه فرقی بین رژیم گرگ صفت صهیونیستی و این جریان داعش در کشتار مردم بیگناه و آواره کردن آن‌ها وجود دارد. به نظر می‌رسد همانگونه که آمریکا و هم پیمانان آن از طریق نسخه سازش و تحریم و تهدید نتوانستند جبهه مقاومت را به شکست بکشانند، تشکیل این گروه‌های تکفیری در درازمدت گوهر ناب اسلام و اسلام حقیقی را بیشتر از گذشته نمایان خواهند ساخت و شکست دیگری برای آمریکا و رژیم صهیونیستی و ارتجاع عرب رقم خواهد خورد.  
 
وی با بیان اینکه اینجانب به آیت الله آملی لاریجانی بابت انتصاب مجدد وی به ریاست قوه قضائیه تبریک عرض می‌کنم، گفت: ارتقاء سطح کیفی و بالابردن سطح سلامت قضات و کارمندان و مدیران قوه قضائیه یکی از خواسته‌های مردم از این قوه است.
 
دهقانی در ادامه تصریح کرد: الحمدلله ریاست محترم قوه قضائیه اراده محکمی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی دارد و هرچند رسیدگی دیرهنگام به پرونده آقازاده معروف که اتهامات بزرگ مالی و امنیتی است و هرچند رسیدگی به پرونده مقام بلندمرتبه دولت سابق در خصوص پرونده‌های فساد در بیمه و... نشان دهنده اراده قوه قضائیه در برخورد با مفاسد است، اما کاش آنگونه که قانون اساسی خواسته است، رسیدگی به این پرونده‌های مهم به صورت علنی و با حضور رسانه‌ها و مردم برگزار شود تا همه بدانند هزینه فساد در این کشور بیشتر از تصور است و قوه قضائیه با کسی مجامله نمی‌کند.  
 
نماینده مردم چناران و طرقبه خاطرنشان کرد: مردم از مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌خواهند که هرچه زود‌تر طرح رسیدگی به اموال مسئولان و یا‌‌ همان قانون «از کجا آورده‌ای» را که چند سال پیش در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است را به پایان برسانند و برای اجرا ابلاغ کنند و از جناب دکتر روحانی می‌خواهیم با سعه صدر و با استفاده از الفاظ و عبارات فاخر در مواجهه با منتقدانشان و جایگاه ریاست جمهوری را رعایت فرمایند.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: عضو ، کمیسیون ، قضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار