پایگاه اینترنتی تریدینگ نیوز:

همکاری ایران و روسیه برای دور زدن تحریم‌ها، واشنگتن را عصبی کرده است

نشریه اینترنتی "لایو تریدینگ نیوز" نوشت: ایران و روسیه برای دور زدن تحریم‌ها با هم همکاری می‌کنند و تعامل میان آنها واشنگتن را عصبی کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، نشریه "لایو تریدینگ نیوز" نوشت: اخیراً وزیر انرژی روسیه و وزیر نفت ایران یک یادداشت تفاهم پنج ساله امضاء کردند که یکی از بندهای آن کمک به صدور نفت خام از ایران است.

به نظر می‌رسد این توافق، مبادله نفت در برابر کالا باشد که به ایران اجازه می‌دهد نفت خام بیشتری صادر کند و تحریم های غرب را دور بزند. این معامله از ماه ژانویه برقرار شده است و در حالی که دولت روسیه در ابتدا اعلام کرد که توافق منعقد شده است ، بعداً بیانیه دیگری صادر کرد و در آن جزئیات مربوط به حجم مبادله و جداول زمانی را حذف کرد.

آمریکا هدف تحریم هایی از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا قرار گرفته است و ایران نیز به بهانه پرونده هسته ای اش تحریم است. تهران تلاش می کند صادرات نفت خود را افزایش دهد اما این کار مستلزم همکاری بین المللی از جانب کشوری همچون روسیه است.حالا معامله بین دو کشور واشنگتن را عصبی کرده است.

"لایو تریدینگ نیوز" نوشت: ایران همچنین راه دیگری برای دور زدن تحریم های غرب برای صدور نفت فوق سبک به بازارهای آسیایی پیدا کرده است.اطلاعات گمرک ایران نشان می دهد که این کشور در ماههای اخیر 525 هزار بشکه نفت فوق سبک در روز صادر کرده است.

این اقدام باعث شده است سهم ایران در بازار آسیا افزایش یابد و به فراتر از سهمیه ای برسد که در تحریم های آمریکا تعیین شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار