رئیس واحد اصفهان در جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه گزارشی از فعالیت های دانش بنیان واحد اصفهان، گفت: یکی از کارهای دانش بنیان واحد اصفهان که به شدت پیگیری می شود راه اندازی کارخانه تولید بذر گلخانه ای است که اگر اجرایی شود موجب عدم وابستگی 30 درصد از درآمد دانشگاه از شهریه می شود.

به گزارش گروه علمي،‌ باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد، فروغی رئیس واحد اصفهان ضمن تشکر از اقدام دکتر میرزاده در اجرای طرح تجمیع پردیس ها و واحدهای علوم و تحقیقات، گفت: این اقدام یک مساله بسیار مهم و سرنوشت ساز بود که دکتر میرزاده با تدبیر خود توانست دانشگاه آزاد را به حالت اولیه خود برگرداند.

فروغی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد واحد اصفهان به دنبال این موضوع بوده که بتواند وضعیتی ایجاد کند که شرکت های دانش بنیان این واحد  بر اساس روال منطقی شکل بگیرد.

رئیس واحد اصفهان با بیان اینکه ابتدا باید یک ایده ای اصلی وجود داشته باشد تا با پرورش آن، ایده به مرحله تجاری سازی برسد، اظهار کرد: ما در دانشگاه آزاد اصفهان طرح های زیادی داریم که از ایده اصلی شروع کرده اند و در حال حاضر در معرض فروش و یا تبدیل شدن به یک کارخانه عظیم هستند.

وی افزود: در همین راستا محققان دانشگاه اصفهان با تلاش های بی وقفه خود توانستند با یک مبلغ کم، ایده تولید بذر گلخانه ای را به مرحله تجاری سازی و فروش برسانند.

راه اندازی کارخانه تولید بذر گلخانه ای
فروغی با اشاره به اینکه شرکت هایی که برای سرمایه گذاری تولید بذر گلخانه ای مراجعه می کنند حاضرند مبلغ 140 میلیارد تومان هزینه کنند، تصریح کرد: از آنجا که طبق برآوردها درآمد سالیانه کارخانه تولید بذر گلخانه ای بین 700 تا 800 میلیارد تومان است بهتر است خود دانشگاه این سرمایه گذاری را انجام دهد و این موضوع به صورت پیشنهاد در جلسه هیات رئیسه به دکتر میرزاده ارائه شد.

وی ابراز امیدواری کرد در صورت راه اندازی کارخانه تولید بذر گلخانه ای 30 درصد درآمد واحد اصفهان از درآمد حاصل از شهریه مستقل شود.

رئیس واحد اصفهان با اشاره به شرکت های دانش بنیان واحد اصفهان، گفت: در حال حاضر در واحد اصفهان شرکت های کوچک و بزرگ زیادی وجود دارد که ایده های زیادی در آنها دنبال می شود و بعضی از این شرکت ها در حال بهره برداری هستند.

تولید دارویی برای تنظیم قند خون
فروغی با اشاره به یکی دیگر از طرح های واحد اصفهان برای درآمد زایی، گفت: دانشجوی گیاه پزشکی واحد اصفهان دارویی را کشف کرده که می تواند به جای انسولین عمل کرده و قند خون را تنظیم کند.

وی با تاکید بر اینکه این دارو کاملا گیاهی بوده، عارضه جانبی ندارد و می تواند تقریبا درمان قطعی به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: این دارو در حال حاضر آماده سرمایه گذاری است و تمام تائیدیه های لازم برای آن اخذ شده است.

رئیس واحد اصفهان در ادامه افزود: مرکز رشد واحد اصفهان یکی از مراکز موفق در کشور به حساب می آید و در حال حاضر 60 تیم در این مرکز در حال فعالیت هستند که ایده های آنها یکی پس از دیگری به نتیجه می رسد.



انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.