به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، کارگاه آموزش کار تیمی با حضور کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و مربیان پرورشی از سراسر کشور همچنین مسئولان وزارت آموزش و پرورش، نمایندگانی از سازمان دانش آموزی و مدیران اجرایی این حوزره در اردوگاه میزرا کوچک خان رامسر برگزار شد.
حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش پرورش که مدرس این کارگاه آموزشی بود مطالبی با اشاره به ضرورت برگزاری اردوهای آموزشی و تفریحی برای دانش آموزان افزود: ضرروت انجام کار تیمی از این رو است که دانش آموزان آماده ورود به جامعه شوند و تعامل و همدلی در انجام مسئولیت های مشترک را یاد بگیرند.
وی خاطر نشان کرد: فضای اردو این امکان را فراهم می کند تا رابطه دوستانه و احساس عاطفی در میان شرکت کنندگان اردو برقرار شده و این خود زمینه ایجاد مشترکات میان آن ها است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پذیرش کار کارگاهی در محیط باز بیشتر است، عنوان کرد: کار تیمی مزایایی دارد که از جمله آن می توان به گرفتن مشورت اشاره کرد چرا که در این مقوله دیکتاتوری جایگاهی ندارد همانطور که میثم تمار و بلال حبشی در کنار پیامبر بودند و با پیامبر مشورت می کردند.
مدرس کارگاه آموزش کار تیمی خطاب به مربیان پرورشی، تصریح کرد: هماهنگی فرد در گروه از اهمیت های کار تیمی است و اعضای حاضر مانند یک گروه می توانند موضوع را بسط دهند و متحد عمل کنند.
کفاش ادامه داد: در انجام کار گروهی موفقیت ها به تمام گروه بر می گردد و بازتاب شکست یک شخص را نشانه نمی گیرد و در این فضا هدف ملاک و معیار است و در راه رسیدن به آن هماهنگی میان اعضای گروه شرط اصلی است.
وی در مورد اظهار نظر افراد در انجام کار گروهی یادآور شد: قرار گرفتن در یک گروه برای انجام کار مشترک و وصول نتیجه مناسب این مهم را یادآور می شود که دیدگاه ها تعدیل و نظرات تند صیقل داده شود. همچنین اعتماد از ضرورت های موفقیت کار تیمی است که در این فضا افراد با اندیشه های متفاوت به یکدیگر اعتماد می کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اعتماد یک پدیده حساس و شکننده است که برای ایجاد آن زمان زیادی نیاز است که به سادگی از میان نمی رود همچنین بازیابی مجدد آن کار ساده ای نیست.
انتهای پیام/