مدیر تبلیغات بعثه مقام معظم رهبری گفت : نخستین کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران 16 شهریور ماه به حج تمتع اعزام می شود .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مجید آخوند زاده در جمع اعضای کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران اعزامی به حج تمتع گفت : هنر تلاوت قرآن اعضای این کاروان باید در عرصه بین المللی به منصه ظهور برسد .

دبیر ستاد برگزاری مراسم گفت : از لحاظ پراکندگی اعزام امسال از 10 استان قاری اعزامی خواهیم داشت و 14 قاری برجسته ، یک گروه تواشیح 5 نفره و یک حافظ کل قرآن در این گروه قرار دارد .

وی افزود : همانند سال گذشته از وجود قاریان برجسته در موسم حج استفاده خواهیم کرد و برنامه های سال گذشته گویای فعالیت این عزیزان در مقاطع مختلف است .

آخوند زاده با یادآوری نقش و جایگاه معنوی و ممتاز حج برای کاروان قرآنی اظهار داشت : با
برنامه ریزی های بعثه مقام معظم رهبری و تأکید بر استفاده هر چه بیشتر از قاریان ، جلسات محفل انس بیش از پیش در این سفر معنوی در نظر گرفته شده و برنامه هایی نظیر شبی با قرآن در مکه و مدینه برای قاریان پیش بینی شده است .
 
آخوندزاده اضافه کرد : قرار است هر شب در طبقه دوم مسجد الحرام برنامه های قرآنی به صورت جمع خوانی ، تک خوانی و تواشیح در ایام حج برگزار شود و امیدواریم در این مراسم قاریان بار اولی طوری رفتار کنند که برای دیگران الگو قرار بگیرند ، همانطوری که در سال های گذشته قاریان عزیزالگو بوده اند .

مدیر تبلیغات بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به محدودیت های کشور عربستان ،کاهش تعداد زائران ایرانی را متذکر شد و افزود : به علت همین فشارها و طولانی شدن زمان اعزام ، تعداد افراد در بعثه نیز کاهش یافته است .

آخوندزاده تصریح کرد : ما تلاش کرده ایم با استفاده از زائران علاقه مند در مقابل کاهش نیرو در بعثه مقابله کنیم و برای محورهای مختلف دعای کمیل نیز از آنهااستفاده کنیم ، بنابراین با همکاری قاریان  بتوانیم برنامه های جذاب قرآنی را در این سفر معنوی به اجرا بگذاریم .

وی رعایت مسائل امنیتی و حفاظتی را خواستار شد و گفت : قاریان باید به صورت جمعی و با هماهنگی در مراسم و برنامه ها حضور داشته باشند .

آخوندزاده برقراری ارتباط با شیعیان سایر کشورها را در ایام مراسم حج را مورد اشاره قرار دارد و افزود : جلسات مسجد الحرام مهم ترین برنامه در این سفر معنوی است و اجرای برنامه جمع خوانی می تواند اثر بسیار زیادی را روی حجاج داشته باشد .

آخوند زاده خاطر نشان کرد: داشتن آشنایی بیشتر با جغرافیا ، تاریخ و فرهنگ کشور عربستان برای قاریان بار اولی الزامی است.

وی خواستار بهره گیری مناسب قاریان از این سفر معنوی شد و گفت : این طور نیست که همیشه این سفر مهیا باشد چرا که زائرانی هستند که مدت های زیادی در انتظار به سر می برند و این طور نیست که هر وقت شخص اراده کند می تواند اعزام شود .

آخوند زاده خطاب به قاریان افزود: شما از بین هزاران نفر انتخاب شده اید و قرعه این سفر الهی  به نام شما درآمده است چرا که قاری در کشور ما زیاد است اما این اکنون توفیق نصیب شما شده است و قدر این نعمت را بدانید .

وی در پایان انجام کارها با نیت رضای خدا را به اعضای کاروان نور توصیه کرد و گفت : اگر هر کاری با نیت رضای خدا انجام شود ، اجر آن مضاعف خواهد شد .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.