بر اساس اعلام رسمی دفتر آمار فدرال آلمان، رشد اقتصاد آلمان 2 درصد کاهش داشته که در تاریخ اقتصاد این کشور بی‌سابقه بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، اقتصاد آلمان در حالی وارد سومین سه ماهه سال 2014 می شود که بار سنگین بحران را هنوز به دوش می کشد.
 
بر اساس این گزارش، شرایط بحران اقتصادی در آلمان به گونه ای است که حتی سرمایه گذاران و تجار خارجی را تحت تاثیر قرار داده و آنها به فکر ترک این کشور و خروج سرمایه از آلمان هستند. 

آلمان که یک بازوی قوی در اقتصاد اروپا به ویژه در صنعت خودرو سازی است، خروج سرمایه خارجی از آن تاثیر مستقیم بر میزان صادرات این کشور خواهد داشت. 

کارشناسان اقتصاد اروپا معتقدند که این روند تا یک سال آینده ادامه خواهد داشت و روند کاهش رشد اقتصادی علاوه بر آلمان در کشورهای منطقه یورو از جمله ایتالیا هم دیده خواهد شد.

 بر اساس اعلام رسمی دفتر آمار فدرال آلمان، رشد اقتصاد این کشور 2 درصد کاهش داشته که در تاریخ اقتصاد آلمان بی سابقه بوده است.

جالب اینجاست که کاربران خبرگزاری رویترز در ماه گذشته با شرکت در نظرسنجی این میزان را پیش بینی کرده بودند. دولت آلمان در قدم اول قصد دارد تا با کاهش میزان واردات و حمایت از تولید داخل اوضاع را بهبود بخشد.
 
انتهای پیام/  
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار