دبیر دومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی یاس از ارسال 317 فیلم از 44 کشور برای این جشنواره خبر داد.

 

آستانه درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با بیان اینکه این فیلم‌ها از کشورهای مختلف جهان از جمله ترکیه، ایتالیا، پرتغال، هلند، برزیل، گرجستان، ژاپن، اندونزی، کره‌جنوبی، فرانسه، چین، هند، آلمان، آمریکا، استرالیا، یونان، روسیه، فلسطین و امارات متحده عربی ارسال شده است، گفت: از میان آثار ارسالی خارجی تنها هفت اثر انتخاب شده است.

وی افرود: تاکنون 482 اثر ویدیویی از فیلم‌سازان ایرانی نیز برای دبیرخانه جشنواره ارسال شده که 47 اثر انتخاب شده و نمایش داده می‌شود.

دبیر دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس با بیان اینکه فیلم‌های ویدیویی ارسالی برای این جشنواره آزاد بوده و محدودیت سنی و زمانی ندارد، تصریح کرد : مراسم افتتاحیه دومین جشنواره فیلم ویدیویی یاس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اول شهریورماه در هتل نارنجستان شهرستان نور برگزار می‌شود ولی فیلم‌های منتخب در سالن شماره یک و دو سینمای بهمن و مجتمع فرهنگی و هنری ولی عصر آمل اکران می‌شود.

آستانه گفت: در این جشنواره تندیس و جایزه ویژه یاس زرین به بهترین‌ها شامل بهترین فیلم، کارگردان، فیلم‌نامه و دستاورد فنی هنری و همچنین جایزه ویژه هیئت داوران و یاس زرین بهترین فیلم با موضوع بیداری اسلامی به برگزیدگان اهدا می‌شود.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این جشنواره با برنامه‌های از پیش تعیین شده در حال انجام است و با تقاضای زیاد مسئولان مازندران برای مشارکت در برگزاری مقرر شد این جشنواره به صورت همزمان با تهران در شهر آمل هم برگزار شود.

دبیر دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس تصریح کرد: شهر آمل با توجه به ویژگی‌های فرهنگی، وجود سالن‌های سینما و محل اقامت برای میهمانان و همکاری مدیران شهری، استانداری و فرمانداری، اداره ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی محل مناسبی برای برپایی جشنواره تشخیص داده شده است.

دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ویدیویی یاس از یک تا ششم شهریور امسال در مازندران برگزار می‌شود./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.