ابومرزوق: اگر هیئت اسرائیلی به فريبکاری ادامه دهد، گزينه‌‌های مقاومت بار دیگر مطرح ‌خواهند شد

یکی از مقامات ارشد جنبش حماس گفت اگر هیئت رژیم صهیونیستی بار دیگر با فریبکاری وارد مذاکرات شود به توافق نخواهیم رسید و در این صورت همه گزینه ها برای مقاومت مطرح خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "موسی ابومرزوق" معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره درباره ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی که از روز یکشنبه در قاهره آغاز می شود گفت :" تردیدی وجود ندارد که زمان بسیار کمی داریم و باید تمام تلاش خود را برای دستیابی به توافقی که مطالبات مردم فلسطین را برآورده کند به کار بگیریم. باید تاکید کنم که این مطالبات حقوق اولیه و طبیعی مردم فلسطین است و آن‌ها حق دارند و باید از این حقوق که همه ملت‌های جهان از آن برخوردارند بهره مند شوند. مردم فلسطین نمی توانند در این شرایط محاصره باقی بمانند ، آنها نمی توانند تحت حملات ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی و جنگهایی که نوار غزه را تخریب و خون مردم بیگناه را می ریزد به زندگی خود ادامه دهند. مردم فلسطین نباید از دریا و منابع طبیعی آن محروم باشند. بنابراین تلاش ما برای دستیابی به این حقوق برای مردم فلسطین است."

ابومرزوق در پاسخ به روند مذاکرات و احتمال صرف نظر کردن از برخی از این مطالبات برای دستیابی به توافق گفت :"همه مطالبات مردم فلسطین روی میز قرار دارد و همه آن‌ها به نوعی در پیش نویس این توافق قرار دارد تا مردم به حق کامل خود برسند. بنابراین تلاش ما این است که این توافق همه این مسائل را در بر بگیرد. اما مطمئنا نمی توان پافشاری کرد که در این زمان اندک به صد در صد این مطالبات رسید. مسائل مختلفی وجود دارد که گفتگو درباره همه آنها به زمان بیشتری نیاز دارد."

وی در پاسخ به اینکه موضع متحدی بین همه گروههای فلسطینی مذاکره کننده در قاهره وجود دارد یا نه، گفت :" موضع فلسطینی‌ها متحد است و با صدای واحد سخن می گویند اما به این معنا نیست که اختلافی بین هیئت واحد فلسطینی وجود ندارد اما در نهایت این اختلافات با مذاکرات و گفتگو بین گروههای فلسطینی حل می شود و در مذاکرات با موضع واحد برای دستیابی به حقوق ملت فلسطین حاضر می شوند."

وی اضافه کرد :" جنگ گذشته را ما آغاز نکردیم بلکه بر ما تحمیل شد و ما هیچ چاره و گزینه ای جز وارد شدن به آن و پیروزی در آن نداشتیم. در خصوص مذاکرات نیز ما تمایلی به دیدن دشمن نداشتیم اما برای دستیابی به توافقی که حقوق مردم فلسطین را تضمین کند وارد این مذاکرات شدیم."
  
ابو مرزوق درخصوص گزینه‌هایی که در نشست‌های داخلی حماس مطرح می شود ،گفت:" ما گزینه‌های متعددی نداریم، تنها گزینه ما دستیابی به توافق است و اگر هیئت اسرائیلی فریبکاری نکند و مطالبات فلسطینی را بپذیرد ما به دستیابی به این توافق نزدیک خواهیم شد اما اگر این هیئت بار دیگر با بهانه ای جدید به مذاکرات بیاید، این مسئله وقت تلف کردن خواهد بود و مطمئنا به توافق نخواهیم رسید. در این صورت همه گزینه ها برای ملت فلسطین مطرح خواهد بود."
  
وی درباره دیدار "خالد مشعل" با "صائب عریقات" گفت:" چنین دیداری انجام نشده است و تنها مقدمات و تلاش‌هایی برای برگزاری این دیدار صورت گرفت اما هنوز برگزار نشده است.»  



 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار