رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران از کلنگ‌زنی سه پروژه اجرای طرح هادی روستایی گچساران در هفته دولت خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، غلامرضا امیدوار، با اشاره به اجرای طرح هادی روستایی، اظهار کرد: سه پروژه اجرای طرح هادی روستایی در هفته دولت کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی روستاهای انبارگاه، اشکفت‌شیری و آب‌توت را از جمله پروژه‌های قابل کلنگ‌زنی در هفته دولت عنوان کرد و افزود: روستای انبارگاه با 23 خانوار و تعداد 103 نفر جمعیت، روستای اشکفت‌شیری با 109 نفر جمعیت و روستای آب‌توت با 49 خانوار و 188 نفر جمعیت روستاهای برخوردار از این طرح‌های قابل کلنگ‌زنی در هفته دولت خواهند بود.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران با اشاره به اهداف اجرای طرح هادی روستایی، تصریح کرد: از جمله اهداف اجرای این طرح ‌در روستاها را می‌توان توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی نام برد.

وی ادامه داد: ایجاد زمینه مناسب توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، وضعیت فیزیکی روستاها، ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود وضعیت مسکن روستاییان، ایجاد خدمات زیربنایی برای زیست محیط مناسب روستاها از دیگر اهداف این طرح است.

امیدوار مهم‌ترین عامل اجرای طرح هادی روستایی را جلوگیری از پدیده حاشیه‌نشینی در شهر و جلوگیری از معضل ناامنی به لحاظ وجود تضاد فرهنگی و ایجاد امنیت در حاشیه شهرها خواند و گفت: ایجاد زمینه مناسب به منظور اشتغال‎زایی در قطب‌های دام‎پروری، کشاورزی و صنایع‎دستی از جمله اهداف حاصل شده از این طرح برای روستاییان است.

رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران بابیان اینکه در سال 92 یک میلیارد و 460 میلیون تومان برای اجرای پروژه‌های عمرانی تخصیص داده شد، بیان کرد: 830 میلیون تومان نیز از اعتبارات ملی تخصیص داده شد که از این میزان اعتبارات تخصیص داده شده استانی و ملی برای 31 روستا طرح هادی روستایی اجرا کردیم.

وی خاطرنشان کرد: از 31 روستا در سال 92 که شامل طرح هادی شدند 26 روستای آن نیمه‌تمام بوده و پنج روستای آن هم کلنگ‌زنی شده بود.

امیدوار یادآور شد: در سال 93 اعتبار 3 میلیارد و 400 میلیون تومان مصوب شده که اگر کامل تخصیص داده شود طرح هادی روستایی 31 روستا را به اتمام خواهیم رساند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: یاسوج ، طرح هادی ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.