رامین وطن‌دوست گفت: از اوایل سال جاری میلادی دریفت جزو مسابقات قهرمانی اتومبیلرانی آسیا قرار گرفت و اولین دوره حرفه‌ای آن اواسط پاییز در دبی برگزار می‌شود.

رامین وطن دوست در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، افزود: اولین دوره حرفه‌ای مسابقات قهرمانی دریفت کشور را جمعه 24 خردادماه در پیست آزادی تهران برگزار کردیم که 17 راننده از 5 استان کشور حضور داشتند.

رئیس کمیته اتومبیلرانی فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری ادامه داد: در این مسابقات رانندگان در مرحله اول به صورت امتیاز شماری رقابت می‌کنند و نفرات برتر که امتیاز نزدیکتری نسبت به هم دارند در دور دوم با هم  رقابت می‌کنند.

***موتور خودروهای شرکت کننده باید از نوع توربو باشد

وطن‌دوست درباره کلاس‌بندی مسابقات عنوان کرد: مسابقات دارای کلاس خاص نیست و تنها مقرر شده تمام خودروها دارای موتور توربو باشند و با توجه به تاخیر چند ماهه در برگزاری مسابقات رانندگان فرصت کافی برای تجهیز خودروهای خود داشتند.

رئیس کمیته اتومبیلرانی فدراسیون تصریح کرد: از سال جاری دریفت وارد مسابقات قهرمانی آسیا شده است و اواسط پاییز امسال (اوایل ماه نوامبر 2014) اولین دوره حرفه‌ای آن در آسیا به میزبانی امارات برگزار خواهد شد.

***حضور خانم‌ها در این رقابت‌ها چشمگیر بود

وی در خصوص قضاوت داوران خانم در اولین دوره قهرمانی دریفت بیان کرد: کمیته بانوان فدراسیون فعالیت گسترده‌ای در تمام کمیته‌ها را آغاز کرده است و خوشبختانه حضور خانم‌ها در این رقابت‌ها منجر شد تا فعالیت آن‌ها به چشم بیاید و قضاوت خوبی را نیز داشتند.

رئیس کمیته اتومبیلرانی فدراسیون دراین باره ادامه داد: در دور بعدی مسابقات دریفت احتمال حضور رانندگان خانم نیز وجود دارد و این نقطه قوت فعالیت کمیته بانوان فدراسیون است.

وطن‌دوست استقبال تماشاگران را چشمگیر دانست و اظهار کرد: استقبال خیلی خوب بود و با توجه به اینکه هر خانواده حداقل یک خودرو دارد این رشته ازعلاقه‌مندان زیاید برخورداری است و تماشاگران خاص خودش را دارد.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار