میرزاده خبر داد

تصویب طرح توسعه استراتژیک سازمان سما در آینده‌ای نزدیک

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه متاسفانه در سال های گذشته به مهارت محوری در مدارس توجهی نشده است، گفت: در نظر داریم به تدریج تمامی رشته‌های کاردانی و تمامی کارگاه‌ها و تجهزات واحدها را به سازمان سما انتقال دهیم تا این سازمان به قطب مهارت محوری در آموزش کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، صبح امروز حمید میرزاده در بیست و چهارمین گردهمایی معاونان دانشگاه‌ها و روسای مراکز آموزش عالی با افتتاح سالن آمفی تئاتر ساختمان فرهیختگان و نام گذاری آن به نام سما از زحمات تمامی مسئولان و دست اندرکاران این سازمان به ویژه دکتر جاسبی و مهندس میرشمسی تشکر و قدردانی کرد و گفت: متاسفانه امروز در کشور شاهد بد اخلاقی‌هایی هستیم که برای جامعه و کشور اسلامی و اخلاقی ما بسیار تاسف انگیز است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تمامی ایرانیان امیر کبیر صدراعظم دوران قاجار را به دلیل خدمات بسیار گسترده به ویژه تاسیس دارالفنون ارج می‌نهند، اما برخی افراد در قبال دکتر جاسبی که نزدیک به 450 دارالفنون در طول 30 سال گذشته تاسیس کرده است؛ بد اخلاقی می‌کنند و به سادگی چشمان خود را بر روی تمامی این تلاش‌ها و اقدامات می‌بندند.

وی با انتقاد از رویکرد افراد و گروه‌های افراطی و تندرو در جامعه، گفت: در چند سال گذشته عده‌ای بدون توجه به آثار بسیار مثبت اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی این سالها به تمامی این تلاش‌ها هجمه برده و تمامی این دستاوردها را زیر سئوال می برند.

تنها دیکته نانوشته غلط ندارد، نمایندگان منصفانه قضاوت کنند

میرزاده با بیان اینکه به طور حتم در طول 30 سال مدیریت، نواقص و مشکلاتی نیز وجود داشته است، تاکید کرد: باید پذیرفت که در تمامی این سالها به دلیل عدم همکاری‌ها و همدلی‌ها مشکلاتی در مدیریت و تصمیم گیری‌های دانشگاه آزاد وجود داشته است، اما این نواقص در مقابل میزان بسیار بالای خدمات انجام شده ناچیز است.

وی تصریح کرد: هم اکنون موضوعاتی که در رابطه با گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی مطرح می‌شود، مباحثی در رابطه با توجه و تاکید بر مشکلات و چشم پوشی کامل از تمامی خدمات و اقدامات ارزنده 30 سال گذشته مدیریت دکتر جاسبی؛ که این موضوع شائبه سیاسی کاری در این رابطه را در میان افکار عمومی ایجاد کرده است.

 میرزاده با بیان اینکه متاسفانه بخش قابل توجهی از هجمه و حمله به دانشگاه آزاد به دلیل بخل و کینه توزی به شخص آیت الله هاشمی رفسنجانی است، تاکید کرد: امیدوارم بزرگانی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی این افراد را ببخشند زیرا مردم به خوبی از تمامی امور آگاه هستند و به طور حتم قدر و منزلت تمامی تلاش‌های انجام گرفته در 30 سال گذشته را درک خواهند کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم توجه و تاکید بر شاخصه های توسعه پایدار تصریح کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب مکررا تاکید کردند توسعه پایدار منوط به توسعه اقتصادی، فرهنگی و علمی کشور است و دانشگاه آزاد اسلامی نیز در تمامی این سالها در این مسیر حرکت کرده است.

میرزاده ادامه داد: بر اساس گزارش مرکز آمار تنها در سال 1390 نزدیک به 10 میلیون نفر از ایرانیان بی سواد بودند، ولی ایران10 میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی دارد که اگر تنها 5 میلیون فارغ التحصیل دانشگاه آزاد را در این سالها در نظر بگیریم ارزش کار دانشگاه آزاد و مدیران و تمامی مسئولان این نهاد به خوبی نمایان می‌شود.

5 میلیون فارغ التحصیل دانشگاه آزاد، خدمت کمی نیست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی 5 میلیون فارغ التحصیل این دانشگاه را خدمت بزرگ این نهاد به توسعه علمی و آموزشی کشور خواند و گفت:  قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در پوسته پنجم و ششم علمی جهان قرار داشت و سهم ایران در تولید علم در جهان تنها در اندازه400 مقاله علمی بود ولی هم اکنون جایگاه ایران در پوسته علمی جهان به پوسته اول و دوم ارتقا یافته است و بخشی از این موفقیت بدون شک نتیجه تلاش علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

وی یادآور شد: خوشبختانه امروز دانشگاه آزاد پس از گذشت 18 ماه فترت راه توسعه خود را پیدا کرده است و این دانشگاه هم اکنون در 32 جبهه کاری به صورت موازی در حال حرکت است و به طور حتم و به لطف خدا در چهار سال آینده به رتبه برتر منطقه نائل خواهیم شد.

به زودی عملکرد 10 ماهه مدیریت جدید منتشر می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه به زودی تمامی فعالیت‌های انجام شده در طول 10 ماه گذشته را به اطلاع عموم می‌رسانم، تاکید کرد: اگرچه دست دانشگاه آزاد برای ارتباط با مردم بسته است و تنها از طریق چند رسانه  محدود با مردم در ارتباط است ولی با این حال به زودی گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در طول 10 ماه گذشته را اعلام خواهم کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه ما هیچ رسانه‌ای به جز رسانه‌های وابسته به دانشگاه برای انعکاس عملکردمان نداریم.

میرزاده همچنین در رابطه با اقدامات انجام شده در زمینه مدارس سما نیز گفت: خوشبختانه شورای راهبردی سما نخستین اقدام مثبت دانشگاه در رابطه با مدارس سما بوده تا از طریق بهره گیری از خرد جمعی و تجربه تمامی دوستان شاهد توسعه و رشد روزافزون این سازمان در سراسر ایران باشیم.

طرح توسعه استراتژیک سازمان سما در شورای دانشگاه

وی تصریح کرد: به زودی طرح توسعه استراتژیک سما را در شورای دانشگاه تصویب می‌کنیم تا با برنامه ریزی مدون و دقیق به اهداف خود برسیم.

میرزاده در تشریح اساس نامه جدید سازمان سما نیز گفت: هر چند اساسنامه سازمان سما که در دهه 70 تهیه و تصویب شد، بسیار مناسب و خوب بود، اما مقتضیات زمان و تغییر و تحولات پیش آمده در جامعه انجام اصلاحات در این اساس نامه را ضروری ساخت که در این راستا اساسنامه جدید این سازمان در کمیسیون دائمی سما و همچنین هیات امنا به تصویب رسید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: از جمله اقدامات مثبت سازمان سما، تشکیل شورای سیاستگذاری استانی این سازمان است که در گردهمایی امروز تمامی این عزیزان حضور دارند تا با در میان گذاشتن تجربیات ارزشمند خود موجب بالندگی هر چه بیشتر این سازمان باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم به کارگیری و توسعه فناورانه در مدارس سما و توجه به موضوعات مهم جوانان امروز گفت: توجه به رویکردهای تربیتی، آموزشی و همچنین تاکید بر موضوعات مهم جوانان از جمله وظایف مهم سازمان سما است که امیدوارم مسئولان و مدیران این سازمان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.