برای مقابله با خستگی و بی حوصلگی روزمره خود به چند راهکار توجه کنید.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، یکی از مسائل و مشکلاتی که افراد در دنیای ماشینی با آن مواجه می‌شوند از دست دادن انرژی و عدم تمایل به انجام کارهای روزمره است. در واقع ما گاهی دچار بی حوصلگی می‌شویم برای مقابله با این فرایند بهتر است که به چند راهکار از زبان یک روانشناس توجه کنید. 

امیر خجسته کاشانی روانشناس،‌ مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، اظهار داشت: انرژی افراد همانند یک منبع تجدید پذیر می‌باشد که ما می‌توانیم با انجام اعمالی، انرژی از دست رفته خود را به دست آورده یا احیا کنیم. 

وی گفت: برخی فعالیتهای روزمره، استرس و فشار روانی زیادی برای افراد به همراه می‌آورد. گاهی تلاش کرده اما هنوز به اهداف تعیین شده خود نمی‌رسیم که این موارد سبب می‌شوند که دچار خستگی و بی‌حوصلگی شویم. پس با انجام یک سری اقدامات و فعالیتها می‌توانیم به احیا انرژی‌های از دست رفته خود کمک کرده و بر بی‌حوصلگیمان غلبه کنیم. 

خجسته کاشانی خاطر نشان کرد: از جمله این فعالیتها،‌ انجام دادن کارهای نیک، کمک کردن به دیگران و کارهای عام‌المنفعه است که برای افراد خوشحالی به بارمی‌آورد. همچنین صله رحم و انجام دید و بازدید از اقوام، خویشان، دوستان،‌آشنایان می‌توان کمک زیادی بر غلبه بر بی‌حوصلگی ما کند. 

وی متذکر شد: با هدیه دادن به خود و یا دیگران می‌توانید بر بی‌حوصلگی خود غلبه کنید. مثلا وقتی به هدف تعیین شده خود می‌رسید برای خود مزیت و تفریح قایل شوید و همچنین گاهی به کسانیکه علاقه دارید، هدیه بدهید این روانشناس تأکید کرد: زمانی را برای تفریح (سینما رفتن، استخر رفتن و ...) اختصاص دهید و همچنین با مطالعه کتابهای متنوع و سالم و نیز پرورش گل در منزل و آپارتمان خود بر خستگی روزمره و بی‌حوصلگی خود غلبه کنید. 

گفتنی است؛ لبخند زدن هم در روز می‌تواند باعث کاهش استرس ما شده و نشاط انگیز باشد. 

گزارش از ایده مفرح 

انتهای پیام /
برچسب ها: استرس ، مشکلات ، بی حوصله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار