دولت آمریکا و برخی دول غربی، به دنبال تصویب قطعنامه بین المللی، جهت قطع حمایتهای مالی از گروههای تروریستی هستند؛ هرگونه قطعنامه ای که طبق قوانین بین المللی، مجازات دولت‌های حامی تروریست را لحاظ نکرده باشد، تنها ارزش فریبکاری دارد و فرصت بیشتری را در اختیار این دولتها در حمایت از تروریسم قرار می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "تشرین"؛ حرکت آمریکا و برخی از دولت‌های غربی به سمت سازمان ملل، به هدف تصویب قطعنامه بین المللی جهت قطع حمایت‌های مالی از گروه های تروریستی که در سوریه و عراق می جنگند، پس از حمایت‌های گسترده ی مالی و نظامی خود که طی چند سال گذشته به این گروه های تروریستی اعطاء کرده اند، از یک نفاق سیاسی آشکار پرده برمی‌دارد.

این اقدام که خیلی دیر هم صورت می گیرد، بسیار تمسخرآمیز و تعجب انگیز است؛ چراکه مدت هاست سوریه با ارسال ده ها نامه متناوب، خواستار چنین اقدامی شده بود و خطر حمایت از تروریست ها توسط دولت های غربی، خلیج فارس و ترکیه را به آنها گوشزد کرده بود، ولی به آن هیچ توجهی نکردند و خود را در مقابل این نامه ها، به نادانی زدند.

اقدامات ظاهری و فریبکارانه ای که این روزها، برخی از دولت ها انجام می دهند و تلاش می کنند خود را بیزار از تروریسم جلوه دهند، این دولت ها را از تحمل مسوولیت کشتار، ویرانی و آوارگی شهروندان سوریه و عراق، مبرا نمی سازد؛ اگر هم قطعنامه ای صادر شود، چنانچه مجازات دولت های حامی ترویسم در آن لحاظ نشود، ارزشی نخواهد داشت؛ چراکه اصل و اساس، همین دولت ها هستند و تروریست ها، عروسک خیمه شب بازی هستند که توسط این دولت ها به حرکت در می‌آیند.

امروز و پس از آنکه وقایع و مستندات، حمایت بسیاری از دولت ها ی منطقه و جهان از تروریسم و تسهیل ورود آنها به سوریه و عراق توسط این دولت ها را تأیید می کند، قابل قبول نیست که با صدور قطعنامه ای به هدف ارائه ی چهره ای درخشان از دولت های حامی تروریسم در مقابل ملت خود و ترس از بازگشت این تروریست‌ها به زادگاه خود، مسئله به سادگی اتمام یابد.

سیاست‌های دولت آمریکا و غرب در منطقه، همان چیزی است که گروه های تروریستی را بوجود آورده استِ و آنکه پیش از این عراق و افغانستان را به اشغال خود درآورد، همان کسی است که گروه تروریستی داعش و امثال آن را وارد منطقه کرده است.

با وجود این آمارها و اعترافات مسوولان آمریکا، هرگونه قطعنامه ای که طبق قوانین بین المللی، مجازات دولت های حامی تروریست را در نظر نداشته باشد، این قطعنامه تنها ارزش فریبکاری دارد و فرصت بیشتری را در اختیار این دولت ها در حمایت از تروریسم قرار می‌دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار