فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: با اختصاص انشعاب برق،نصب دکل و سایر تجهیزات لازم در آینده ای نزدیک این سایت در خدمت شبکه بیسیم استان قرار خواهد گرفت.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ماموران اجرائی یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در یک ماه گذشته با بدست آوردن تصویری از یک فرد تبعه افغانستان به همراه لاشه دو راس قوچ وحشی شکار شده،اقدامات لازم اطلاعاتی را آغاز و با هماهنگی مراجع قضایی فرد مظنون را شناسائی و دستگیر نموده و با تشکیل پرونده تخلف به مراجع قانونی تحویل نمودند.
فرد دستگیر شده پس از انجام مراحل قانونی در اعترافات خود شکارچی متخلف را معرفی کرده که نهایتا ضرر و زیان  ناشی از شکار غیر مجاز دو راس قوچ وحشی در حق سازمان از این متخلفان اخذ گردید.
این گزارش می افزاید: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در این ماه همچنین با هماهنگی های لازم قضایی و انجام تشریفات قانونی در بازرسی از منزل فرد متخلف، یک تخته پوست آهو به همراه شاخ و پوست یک راس قوچ وحشی را کشف و با تشکیل پرونده و معرفی فرد متخلف به مراجع ذیصلاح ضرروزیان وارده به محیط زیست را از این فرد دریافت نمودند.
از دیگر اقدامات یگان حفاظت محیط زیست استان تهران طی یک ماه گذشته،کشف و ضبط تعداد 4 قبضه سلاح ساچمه زنی از دوگروه شکارچی متخلف در حین گشت و پایش عرصه های طبیعی و شکارگاههای استان تهران بود.
گفتنی است یک گروه از این شکارچیان بدون داشتن پروانه قانونی دو قطعه پرنده باقرقره شکم سیاه را بصورت غیرمجاز شکار کرده بودند.
در این ماه عامل صید طوطی های تهران در حین ارتکاب به جرم با هوشیاری ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان تهران دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شد.
همچنین دو نفر متخلف که قصد داشتند یک بهله دلیجه و یک بهله جغد را به فروش برسانند با همکاری همیاران محیط زیست و تلاش یگان حفاظت دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قانونی تحویل شدند.
 
تقدیر ابتکار از فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران
 
همزمان با سفر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استان تهران بمنظور بررسی وضعیت محیط زیست استان تهران و نشست با کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و نیز برگزاری جلسات تخصصی و حضور در شورای برنامه ریزی استان، این اداره کل روز سه شنبه 24 تیرماه میزبان ابتکار بود.
در این روز و در حاشیه مراسم گردهمایی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تشکلهای زیست محیطی،اساتید دانشگاه،صاحبان صنایع،همیاران و فعالان محیط زیست استان از تلاشها و خدمات ارزنده اسماعیل میرانزاده فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران به پاس 29 سال خدمت صادقانه در این سازمان توسط معصومه ابتکار تقدیر بعمل آمد.
در سوابق اجرایی میرانزاده خدمت در پارک ملی کویر،ریاست اداره پارکهای ملی خجیر و سرخه حصار،ریاست اداره حفاظت محیط زیست ورامین و فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان تهران به چشم می خورد.
چندین بار درگیری با متخلفان و شکارچیان غیرمجاز  و آسیب دیدگی شدید در حین ماموریت گشت و پایش مناطق از جمله حوادث پیش آمده برای وی در طول مدت خدمت بوده است.
 
اتمام مراحل ساخت و راه اندازی تکرارکننده شبکه بیسیم استان تهران
 
عملیات اجرایی ساخت سایت تکرارکننده شبکه بیسیم محیط زیست استان تهران در منطقه حفاظت شده کویر به پایان رسید.
اسماعیل میرانزاده فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اعلام این خبر گفت:با توجه به شرایط ویژه اقلیمی و توپوگرافی استان تهران،بخشی از عرصه های طبیعی تحت مدیریت اعم از پارکهای ملی،منطقه حفاظت شده،آثار طبیعی ملی و مناطق شکار ممنوع در مناطق کوهستانی و ناهموار واقع گردیده است.
وی ادامه داد: به همین جهت نیاز پاسگاههای محیطبانی و ماموران اجرایی به ارتباط بیسیمی امری اجتناب ناپذیر می باشد.
میران زاده با اشاره به اینکه از بدو استقرار شبکه بیسیم ، از سایتهای استیجاری شرکت مخابرات و زیر ساخت ارتباطات  برای نصب تکرارکننده بیسیم استفاده می گردید یادآور شد: بکارگیری این سایتهای استیجاری همواره مستلزم پرداخت هزینه های سنگین اجاره و همچنین محدودیت هایی در موارد خاص برای این این اداره کل بوده است.
وی تصریح کرد: یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بررسی موضوع ، اقدام به احداث سایت اختصاصی برای نصب تکرارکننده شبکه بیسیم و تجهیزات مربوطه در ارتفاعات منطقه حفاظت شده کویر نمود.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان اظهار داشت:عملیات اجرایی ساخت این سایت به پایان رسیده و با اختصاص انشعاب برق،نصب دکل و سایر تجهیزات لازم در آینده ای نزدیک این سایت در خدمت شبکه بیسیم استان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار